Izbori 2023

[ Izvor: Nova.rs ]

05. 12. 2023. 17:40 4

SNS na reklamiranje za mesec dana dala 2 miliona evra

Lista "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane" je za mesec dana predizborne kampanje na oglašavanje na televizijama sa nacionalnom frekvencijom, potrošila najmanje oko dva miliona evra. Tako kažu procene Transparentnosti Srbija, i to pod uslovom da je SNS od TV kuća dobijala količinske popuste. Nešto više od toga, oko 2,8 miliona evra, za prošlogodišnje predizborno reklamiranje potrošile su sve ostale stranke. To znači, SPS i cela opozicija.

Izbori u Srbiji raspisani su 1. novembra. Bilo je očekivati da će za ovu, relativno kratku kampanju, troškovi reklamiranja stranaka biti manji nego prethodne godine. Međutim, SNS je očigledno u ovu kampanju krenula silovito, svim dostupnim sredstvima.

Programski direktor Transparentnosti Srbija Nemanja Nenadić kaže da su ti troškovi trenutno, nakon samo mesec dana kampanje, već došli nadomak dva milliona evra.

- Većina stranaka je plaćenu političku promociju na ovim izborima započela kasnije nego u prethodnim izbornim ciklusima, a naročito je bilo primetno odsustvo reklama na televizijama, koje tradicionalno čine najskuplji deo svake kampanje. Tokom novembra, na nacionalnim i glavnim kablovskim televizijama se reklamirala samo lista "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane". Na osnovu zvanično objavljenih cenovnika, procenjujemo da je vrednost tih reklama bila 1,95 miliona evra, i to pod uslovom da ova stranka ostvari pravo na najveće količinske popuste - kaže Nenadić za Novu.

Kako dalje navodi, na prošlogodišnjim izborima je vrednost TV kampanje SNS i Vučića kao predsedničkog kandidata bila približno ista, za period koji ne obuhvata poslednje dve nedelje kampanje, a do početka izborne tišine je premašila četiri miliona evra.

- Iako smo očekivali da će zbog značajno manjih budžetskih dotacija, ukupno gledano, kampanja 2023. biti nešto jeftinija nego prošlogodišnja, ovaj podatak ukazuje da će vrednost oglašavanja SNS za ovogodišnje parlamentarne izbore biti verovatno na sličnom nivou. Ostaje da se vidi da li će SPS i opozicione liste pokušati da pariraju SNS-u sa TV reklamama u poslednje dve nedelje. Prošle godine su svi drugi akteri, osim SNS, za ove namene ukupno potrošili oko 2,8 miliona evra - zaključuje Nenadić.

Podsetimo, mediji su ranije pisali da je Srpska napredna stranka u periodu od 2015. do kraja 2020. godine potrošila na izborne kampanje oko 2,7 milijardi dinara ili skoro 23 miliona evra. S druge strane, 22 stranke i grupe građana su u istom periodu zajedno potrošile oko dve milijarde dinara.

Sve liste koje učestvuju na izborima dužne su najkasnije sedam dana pre održavanja izbora da Agenciji za sprečavanje korupcije podnesu izveštaj o troškovima kampanje. To podrazumeva sve prihode i rashode. To znači da bi za nekoliko dana trebalo da imamo sve podatke u vezi ove predizborne kampanje.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Dilema

Zoran Živković [28.02.2024.]




Video dana

Pošasti modernog doba

Anketa

Kako biste reagovali kad bi vam SNS aktivisti došli na vrata?

Rezultati