Beograd

[ Izvor: Beta ]

22. 12. 2025. 16:49 1

Sindikat Centar GSP: U 2026. za javni prevoz u Beogradu 48 milijardi dinara, ali bez bolje usluge

Predsednik sindikata "Centar" Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd Ivan Banković izjavio je danas da, i pored toga što je gradskim budžetom za 2026. godinu predviđeno 48,28 milijardi dinara za funkcionisanje javnog prevoza, što je četvrtina ukupnog budžeta, neće biti novca za razvoj mreže linija, kupovinu novih vozila, niti za investiciona ulaganja.

Prema njegovim rečima, od tog iznosa najveći deo od 43,63 milijarde dinara će otići na plaćanje prevoznika, odnosno usluge po ugovoru, saopštio je sindikat "Centar".

- U toku ove godine nisu ostvareni planovi za kupovinu 300 novih autobusa, 100 novih tramvaja, generalnog remonta 25 tramvaja španskog proizvođača CAF, nije bilo nikakvih značajnih ulaganja u tramvajsku i trolejbusku infrastrukturu, nismo imali ulaganja u okretnice i terminuse, a sada je i zvanično da u naredne dve godine uprava grada ne planira izgradnju ili rekonstrukciju nijednog metra tramvajske pruge ili trolejbuske mreže, dok se od nabavki i to iz kredita i zaduženja planira svega 150 autobusa i 80 tramvaja, a nove trolejbuse gradska uprava uopšte i ne spominje - precizirao je Banković.

Kako je dodao, GSP kao najveće gradsko preduzeće i javni gradski prevoznik "u novu godinu ulazi sa starim dugovima, uvećanim zaduženjima i bez ikakvog plana razvoja".

- Izrazito je zabrinjavajuće stanje da se pod plaštom besplatnog prevoza još više linija dodeljuje uskom krugu privatnih firmi koje prave enormni profit, dok se za to vreme GSP zadužuje novim kreditima svakog meseca i to da bi se zaostali dugovi isplatili tako što se uzimaju nova zaduženja. U toku sledeće godine je predviđen rashod čak 188 autobusa i 15 tramvaja, iako je još uvek neizvesna nabavka novih vozila baš zbog teškog finansijskog stanja - upozorio je Banković.

On smatra da bi, umesto trošenja skoro milijardu dinara za, kako je naveo, besmislene nabavke novih softvera za izračunavanje intervala između dva vozila na liniji i softvera za navođenje trase kretanja vozila u slučaju vanrednih okolnosti, bilo svrsishodnije i jeftinije za građane kada bi se ceo sistem javnog prevoza Beograda stavio pod kapu jedne gradske kompanije.

Banković je naglasio da trenutno paralelno postoje Sekretarijat za javni prevoz, dva gradska komunalna preduzeća koja se bave javnim prevozom, 18 privatnih prevoznika i dve privatne firme koje pružaju usluge tehničke podrške sistemu upravljanja javnog prevoza.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Stolice

Zoran Živković [19.12.2025.]




Video dana

Želim ti mirnu plovidbu i sigurnu luku

Anketa

Gde ćete dočekati Novu godinu?

Rezultati