Beograd
07. 12. 2025. 22:09 1
Pančevački most prioritet: Evo kada kreće rekonstrukcija
Javno preduzeće "Putevi Srbije" raspisalo je tender za izradu Plana detaljne regulacije za rekonstrukciju Pančevačkog mosta u vrednosti od 14 miliona dinara, koji ističe 9. decembra, objavljeno je na Portalu javnih nabavki. Nadležni tvrde da bi radovi mogli da počnu sredinom 2026. godine, a da će do tada rešiti imovinska pitanja objekata ispod mosta, raspisati tender za radove i obezbediti novac.
Građani Palilule, Pančeva, ali i putnici iz Vršca i Zrenjanina koji prolaze preko Pančevačkog mosta, godinama traže da se njegova obnova nađe na listi prioriteta, jer tvrde da je most u sve gorem stanju.
Za samo jedan sat u popodnevnom špicu gotovo 6.000 vozila pređe preko Pančevačkog mosta. Vozilima težim od 12 tona prelazak preko mosta je zabranjen, a rekonstruisan je samo deo kojim idu vozovi.
Stručnjaci objašnjavaju da su kapaciteti mosta odavno prevaziđeni i da su glavni uzrok gužvi - upravo prilazi i izlazi, piše RTS.
- Most nema kapacitet da primi novi protok saobraćaja. A na izlazu, izlazne saobraćajnice nemaju kapacitet da prime saobraćaj sa mosta. Tako da je, da kažem, zaglavljeno, zastoj je i na početku i na kraju saobraćajnica - kaže Krsto Lipovac, profesor Saobraćajnog fakulteta.
Jelena Tornjanski iz Inženjerske komore Srbije kaže da je najveći izazov kod rekonstrukcije mosta kao što je Pančevački, to kako regulisati saobraćaj i da se zato radi fazno da se što manje remeti saobraćaj.
Nove prilazne konstrukcije
Planirano je da se ruše stare i izgrade nove prilazne konstrukcije od Bogoslovije do Pančevačkog mosta. Petlja Krnjača trebalo bi da se radi u nekoliko faza. Pre rušenja izgradiće se privremene rampe kako bi saobraćaj funkcionisao i tokom radova.
- Pravimo jednu silaznu rampu sa Pančevačkog mosta, koja će se povezati sa Vilinim vodama i preko Klaničke i Dunavske ulice izlazimo na Ulicu despota Stefana. Kada izgradimo tu privremenu rampu, onda počinje rušenje sadašnje konstrukcije, gledajući smer od Bogoslovije ka Pančevačkom mostu - kaže Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije".
Pančevački most, kažu arhitekte, na dragocenoj je lokaciji. Zato je važno da ga rekonstruišu isključivo specijalizovana preduzeća i za projektovanje i za izgradnju i da se strateški precizno isplanira šta će sve okolo u budućnosti biti.
- Neophodno je da imamo u vidu da je potrebno da integrišemo sadašnji most u buduću ulogu te saobraćajnice u gradu, a to podrazumeva ispravno i tačno i precizno planiranje inkorporacije u budući metro koji je na ovoj lokaciji - kaže Danijela Rabrenović, arhitekta.
Pančevački most nalazi se na mestu na kome je od 1935. godine stajao Most kralja Petra Drugog koji je srušen u Drugom svetskom ratu. Poslednji put obnovljen je 1965. godine, a oni koji se tog vremena sećaju kažu da je most bio lep.
Komentari 1
ostavi komentar