Beograd
04. 12. 2024. 20:16 17
Šapić uvodi “dinamički” red vožnje, a table na stanicama platili smo 29 miliona evra: BAČEN NOVAC?
Grad Beograd će od početka 2025. godine uvesti "dinamički red vožnje" u javnom prevozu, čime će biti ukinut klasičan raspored polazaka na linijama gradskog prevoza. Mada je prvi čovek glavnog grada Aleksandar Šapić ovo najavio kao meru kojom će se povećati broj vozila na ulicama, struka i građani strahuju od još većeg saobraćajnog haosa. Posebno pitanje je da li je grad prošle godine "bacio" 29 miliona evra za elektronske informativne table na kojima građani mogu da se informišu o redu dolaska autobusa.
Krajem prošle godine na oko 1.000 autobuskih stajališta postavljene su elektronske, informativne table, na kojima građani u svakom trenutku mogu raspored prispeća vozila na to stajalište GSP-a.
Za info table, odnosno displeje na stajalištima, kako je tada objavio Centar za lokalnu samoupravu, plaćeno je 29 miliona evra i taj posao je urađen bez tendera. Bilo je pritužbi da na pojedinim stanicama table nisu uvek bile precizne, ali su generalno ostavljale utisak da ipak postoji kakav takav raspored u redu vožnje vozila gradskog prevoza.
Međutim, sada nakon godinu dana, gradonačelnik Beograda opet uvodi novine, za koje se čini da će poništiti njegove prethodne "inovacije".Šta je dinamički red vožnje?
Naime, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić od Nove godine uvodi "dinamički red vožnje", za koji tvrdi da će poboljšati kvalitet javnog prevoza uz povećanje broj vozila na ulicama.
- Trenutni red vožnje je napravljen pre 30 godina i neophodno je prilagoditi ga realnosti. Taj red vožnje bio je fiktivan i neutemeljen u bilo čemu. I ni na jedan način nije mogao da bude ispoštovan zbog promena koje su se dešavale u saobraćaju - objasnio je Šapić.
On je naveo da će prevoznici imati vreme kada polaze sa početne stanice i prolazno vreme kada dolaze na okretnicu, ali neće imati vreme u kojem su dužni da budu na određenoj stanici.
Međutim, ovim je gradonačelnik potvrdio sumnje koje su nedavno izneli sindikati GSP-a koji su saopštili da je takav predlog rezultat zahteva konzorcijuma privatnih prevoznika, koji žele da postignu veću cenu rada i izbegnu plaćanje penala za neostvarene polaske.
"Dinamički red vožnje" u suštini znači da će svaka linija gradskog prevoza imati radno vreme i očekivani interval polazaka, ali ne i tačna vremena polazaka, što je decenijama u nazad praksa.
To znači i da građani neće moći bilo kome da se žale na neostvarene polaske na gradskim linijama i posledično da prevoznici koji ne poštuju red vožnje neće biti kažnjeni, s obzirom na to da reda vožnje neće ni biti.
Zaboravite na planiranje putovanja po gradu
Opozicioni odbornici u Skupštini grada, ali i predstavnici struke upozorili su da je dinamički red "izmišljeni termin" gradonačelnika Šapića, od koga će Beograd videti samo dinamičke gužve.
Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu, ocenio je da rukovodstvo Beograda to radi da bi prikrilo probleme sa organizacijom javnog prevoza. Objašnjava da u "dinamičkom redu vožnje" postoji samo očekivani interval nailaska vozila, ali ne i tačno vreme.
- To znači da građani koji koriste javni prevoz neće moći da planiraju svoja putovanja unapred, već će vozilo nailaziti u skladu sa uslovima saobraćaja - navodi direktor Centra za lokalnu samoupravu.
Nakon ovoga, postavlja se pitanje šta će tačno pokazivati informativne table na autobuskim stajalištima i da li su one gradska investicija koja je “igrala samo jedno leto”.
Komentari 17
ostavi komentar