Beograd
14. 10. 2024. 10:08 1
Sindikati GSP: Javni prevoz u BG nepouzdan kao nikada do sada
"Prvi travmvaj u Beogradu koji je konjskom zapregom prevozio putnike novoizgrađenom tramvajskom prugom beogradske varoške železnice od Kalemegdana do Slavije, krenuo je na današnji dan 1892. godine, a umesto prigodne svečanosti konstatujemo da problemi u gradskom prevozu nikada nisu bili veći", upozorili su danas sindikati GSP i javnog prevoza.
- Umesto svečanog i prigodnog obeležavanja ovog datuma, koji je važan u istoriji naše prestonice jer smo među prvim gradovima u Evropi imali tramvajski prevoz, na ovaj datum danas možemo samo da konstatujemo niz problema u javnom prevozu Beograda, koji od prve konjske zaprege koja je prevozila putnike do danas nikada nisu bili veći - navode u zajedničkom saopštenju četiri sindikata.
Ističu da su, naročito u poslednje dve godine, "nizom pogubnih odluka" gradske vlasti učinile javni prevoz u Beogradu "dodatno lošijim i unazadili ga, a sa nikada više izdvajanja iz budžeta grada".
- Od prethodnog sistema naplate karata, koji je primenjen u desetinama svetskih metropola, došli smo do nefunkcionalnog sistema koji nema nijedan milionski grad i u kojem je prihod od naplate karata na istorijskom minimumu - konstatuju sindikati.
Podsećaju da je poslednji tramvajski saobraćajni depo GSP pušten u rad 1988. godine, a autobuski depo 1982. godine, a da - uprkos planovima od pre 20 godina za izgradnju novih saobraćajnih depoa koji su preko potrebni boljoj funkciji gradskog prevoza - na tom planu se "apsolutno ništa ne preduzima".
- Umesto širenja tramvajske mreže i povećanja broja tramvajskih linija koje treba da prate razvoj grada i potrebe građana, došli smo u stanje da je starost tramvaja nikada veća, eksploataciona brzina tramvaja sve manja i da se čak planira skraćivanje ili ukidanje pojedinih linija, poput čuvene "dvojke - upozoravaju sindikati.
Umesto sistemske transformacije, osnaživanja, razvoja i primene savremenih standarda u GSP Beograd, kao najvećoj gradskoj kompaniji koja obavlja jednu od najvažnijih delatnosti u prestonici, aktuelni gradonačelnik će, ističu sindikati, "drastično smanjiti učešće GSP i preko unapred dogovorenih poslova povećati obim učešća privatnim firmama sa lošom reputacijom, koje nije briga za standarde koja ova delatnost zahteva".
- Građane prestonice danas prevozi stotine vozača privatnih prevoznika koji su silom prilika došli u našu zemlju da rade, a koji nemaju dovoljno iskustva u saobraćaju - navode sindikati, ukazujući da je zbog toga "još veći haos na ulicama grada" i da "autobusi idu mimo reda vožnje, jedan za drugim i u konvojima".
- Umesto nabavke savremenih vozila renomiranih evropskih proizvođača, e-buseva i autobusa na hibridni i pogon na vodonik, Beograd danas nabavlja autobuse na prevaziđeni CNG i to turskih proizvođača kojima je Beograd najveći kupac u poslednje tri godine - konstatuju sindikati javnog prevoza.
- Uz sve to, umesto sistemskih planova za hitno rešavanje problema u sistemu javnog prevoza Beograda, aktuelni gradonačelnik najavljuje promenu boje autobusa i prefarbavanje vozila javnog prevoza, "kao da smo sve drugo potpuno uredili" - ističu sindikati.
Istovremeno upozoravaju da nova boja autobusa "neće promeniti činjenično stanje" da je javni prevoz "postao nepouzdan kao nikada do sada i da se svakim novim potezom gradske vlasti vraćamo decenijama unazad".
Komentari 1
ostavi komentar