Beograd
11. 10. 2024. 21:45 19
Prevoz kao lutrija: Raspad sistema javnog prevoza u Beogradu
Beograđani autobuse i dočekaju, ali se to čekanje, kažu, ozbiljno produžilo. Na pojedinim linijama koje drže privatni prevoznici, autobusi saobraćaju u mnogo dužim intervalima nego inače. I dok novi prevoznici ne poštuju pravila, stari optužuju grad - da im je za ostanak u sistemu javnog prevoza tražio novčanu naknadu u gotovini.
Kao devedesetih – tako građani opisuju situaciju u gradskom prevozu. Kada će autobusi da se pojave - lutrija je.
- Na lutriji se bar nešto ponekad i dobije, ovde ništa.
- Po sat vremena čekam 42.
- Putovala sam od Borče tri sata.
- Ne mogu peške imam 90 godina - kažu građani.
Užasno je i na drugim linijama. Sve je duži spisak autobusa koji kasne.
- 47, 48, 94, 50.
- Opšte rasulo.
- Kasne po 40 minuta polasci, kad ide iz Kumodraža preskače polaske, dva polaska preskače, po sat vremena čekam da izađem iz Kumodraža, stvarno katastrofa.
Tako prolaze i oni koji koriste autobus 33 i druge linije na kojima su jedne privatne prevoznike zamenili drugi.
- Katastrofa.
N1: Zbog čega?
- To pitajte Šapića, on je neki profesionalac koji daje privatnicima posao, a oni vidi kako rade.
N1: - Kako rade?
- Nikako, 33 je išao na 10 minuta, sad 40 minuta.
- Privatni prevoznici rade šta hoće i kako hoće, oni njih plaćaju po kilometru i dalje je nastavljena agonija korisnika naših usluga GSP-a i privatnih prevoznika, jer privatni prevoznici ne voze naše sugrađane,nego prave kilometre onako samovoljno i dalje se viđaju prazni autobusi - kaže Zoran Stefanović iz sindikata Pravda GSP.
Viđaju se i da na okretnicama stoje u koloni. Društvenim mrežama kruži snimak autobusa 94 i 47 za koje građani tvrde da nisu hteli da voze. Isto uočavaju i sindikati.
- Dolaze u konvojima na okretnice i onda tu čekaju neko njihovo vreme, jer ni operativno kontrolni centar nema evidenciju gde se ta vozila nalaze, jer oni nemaju validator u vozilu, čak ne mogu ni putnici koji stoje na stanicama da provere za koje vreme dolazi to vozilo - dodao je Stefanović.
Ta vozila prošla su tender za novog privatnog partnera, na koji je stigla samo jedna ponuda. I to od konzorcijuma koji vode kompanije Bg Bus Prevoz i C&LC Group, koje su poznate po incidentima i nezgodima u javnom prevozu.
Ali, nisu prepoznatljive samo po tome.
- Na tenderu koji je raspisan dobio je konzorcijum koji vode kompanije koje su povezane sa Zvonkom Veselinovićem, bili su i još uvek su njegovi poslovni saradnici, ugovor sa ovim konzorcijom grad potpisuje na 10 godina, ukoliko se pokaže da te firme ne ispunjavaju uslove i kriterijume koje je grad raspisao davajući im posao grad mora da pronađe način da taj ugor ili raskine ili ih natera da ispunjavaju uslove na koje su pristali - rekla je novinarka Birna Gordana Andrić.
Na uslove grada, prema saznanjima BIRN-a, nisu pristale privatne kompanije koje su ispale iz igre.
A grad im je, kažu, tražio novčanu nadokandu kako bi nastavili da učestvuju u javnom prevozu. Ko im je to tražio i zašto privatnici koji su dobili posao, a sada ne poštuju propisano - zasad ostaje nepoznato, jer na upit iz Sekreterijata za javni prevoz nije stigao odogovor.
Komentari 19
ostavi komentar