Beograd

[ Izvor: N1 ]

18. 05. 2024. 11:30 1

"Ljudski faktor kriv za sudar vozova, ali od vrha države na dole"

"Ljudski faktor, posredno i neposredno, uzrok je jučerašnjeg sudara teretnog i BG voza, ali od vrha države na dole", ocenio je saobraćajni inženjer Dragan Lukić.

- Moguće je da je neposredni uzrok taj da mašinovođa BG voza nije uočio, odnosno nije se zaustavio kod signala. Jedino signalno svetlo u tom tunelu, u smeru od Vukovog spomenika prema stajalištu Pančevački most, nalazi se jedno 300 metara ispred tunela Karaburma koji je izgrađen još u prošlom veku, koji se ne koristi. Odatle on nastavlja normalno i ulazi u levu krivinu i iz te leve krivine izlazi na stajalište Pančevački most - objasnio je.

Drugo pitanje je odakle se pojavio taj teretni voz, koji je sigurno duži jedno tri puta nego BG voza, dodao je.

- Tako da je čak celo stajalište Pančevački most, zauzeo i jednim delom je bio u tunelu, sami ste rekli da je jedan vagon njegov ostao u tunelu. Znači taj teretni voz je, prema slikama koje sam video, bio prazan, pa se postavlja pitanje zašto se teretni voz zaustavlja na stajalištu koje je predviđeno za putnički voz - naveo je.

Lukić se pozvao na Plan detaljne regulacije od 11. februara 2014. godine.

- Tamo piše da je po Planu detaljne regulacije predviđen drumsko-železnički most od Vinče do Pačeva, koji bi obezbedio ono što je ukinuto 2014. godine. Naime do 2015. godine postojala je pruga oko Kalemegdana, kojom su išli teretni vozovi koji su ponekad vozili opasne materije. Zašto nije realizovana izgradnja tog mosta sa obilaznicom za Železnicu je pitanje za milion dolara? Inače, u dokumentu koji držim u ruci, piše "izmeštanje teretnog železničkog saobraćaja, odnosno izgradnja obilazne pruge, predstavlja jedan od preduslova razvoja projekta Beograd na vodi koji je poslednjih meseci sve aktuelniji". Naime, 27. juna 2014. su naši nadležni, znači predsednik vlade i gradonačelnik Beograda, imali priliku da vide prvi put u javnosti maketu - naveo je Lukić.

On je naglasio da se već tada znalo da će se izmeštati pruga koja je vodila teretni saobraćaj oko Kalemegdana.

- Oni nisu ništa preduzeli jer deset godina se ništa ne dešava. Inače, prema mom mišljenju, teretni saobraćaj nema šta da traži u tunelima koji su izgrađeni za putnički saobraćaj - istakao je saobraćajni inženjer.

Na pitanje da li je rešenje da vozovi imaju odvojene putanje, Lukić odgovara da je rešenje ispušteno pre 10 godina.

- Kada je počelo planirano izmeštanje obilaznice teretnog saobraćaju oko Kalemegdana, oni je trebalo da počnu izgradnju mosta sa prugom. Znači, ja im ovde mogu da pročitam. Planom je obuhvaćena postojeća pruga Rakovica-Mala Krsna, od izlaza iz tunela Beli potok, a zatim iz železničke stanice Beli potok. Planirana teretna obilazna pruga počinje na izlazu iz Železničke stanice, a završava se prelaskom na drugu obalu Dunava. Molim vas, svi ti koji su vam davali izjave tamo da je ljudski faktor, jeste ljudski faktor, ali od vrha države do dole. Jer nisu na vreme počeli izgradnju obilaznice i danas se kroz tunele BG voza prevoze i opasne materije - rekao je.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Tradicija

Zoran Živković [24.07.2024.]




Video dana

Avantura zove

Anketa

Da li ste za kopanje litijuma u Srbiji?

Rezultati