Beograd
24. 05. 2024. 21:45 8
Stari savski most smeta Beogradu na vodi - KINEZI PRAVE NOVI?!
Vest da će novi most preko Save graditi jedna kineska kompanija, nagoveštava da će vlast srušiti Stari savski most iako argumenti struke i građana govore protiv toga, ali i da će nakon već dobijena dva kredita od ukupno 97 miliona evra, uzeti još neki.
Vest da će po svoj prilici demontaža Starog savskog mosta početi idućeg meseca, a da će novi most raditi jedna kineska kompanija objavljena je u sredu, kad je potpisano 28 dokumenata o saradnji Republike Srbije i NR Kine. I, kao i svakog puta kad se pomene rušenje ovog mosta koji povezuje dve obale Save još od 1942. godine, Beograđani, medijska i stručna javnost, reaguju. Protive se toj ideji koja, kažu, nikom ne odgovara, osim i isključivo SNS delu gradske vlasti.
Prema planu arhitekte prof. Branislava Jovina, trebalo je da se preko Save izgradi novi most koji bi preuzeo funkciju Starog savskog mosta, kaže Sanja Solarević iz udruženja "Naša mesna zajednica", piše Vreme.
- Ovaj most je trebalo da ima šest traka za automobile i javni prevoz, sa donje strane kasete za metro, a bio je planiran i deo za pešake. Da je ovaj plan realizovan i da je ovaj most izgrađen, Stari savski most bi mogao da se zadrži u postojećem stanju ili da se pretvori u pešačko-biciklistički most. Ovo je još jedan od primera kako je javni interes ugrožen zbog Beograda na vodi - kaže ona.
Glavni urbanista grada Beograda Marko Stojčić pozvao je oktobra 2019. građane da učestvuju u Anketi o budućnosti Starog savskog mosta na sajtu Grada Beograda, podseća Sanja Solarević. Jedna varijanta u anketi je podrazumevala demontažu Starog savskog mosta i ponovnu montažu u parku Ušće uz izgradnju novog pešačko-biciklističkog mosta u nastavku ulice Omladinskih brigada na Novom Beogradu do Ade Ciganlije. Procenjena investiciona vrednost radova je bila 15 miliona evra. Druga varijanta je podrazumevala samo demontažu i ponovnu montažu mosta, a procenjena investiciona vrednost radova je bila 14 miliona evra.
Ispostavilo se da je ova demokratska anketa, kako ju je tadašnja vlast reklamirala, nudi praktično dve iste opcije, a nijednu po kojoj bi most ostao tu gde je i sad, a zatim i da je bila lažirana. Naime, kad se nakon prve nedelje glasanja ispostavilo da je većina građana glasalo za drugu opciju koja nije išla u prilog vlastima, gotovo preko noći se situacija obrnula.
Komentari 8
ostavi komentar