Beograd

Direktno.rs

29. 02. 2024. 13:49 2

Jovanović: Vlast od danas privatizuje GSP

Najnovijim izmenama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, koje će se naći danas na dnevnom redu telefonske sednice Privremenog organa grada Beograda, omogućiće se formalni preduslovi da se veći broj linija javnog gradskog prevoza oduzme GSP-u i poveri privatnim prevoznicima, o čemu je CLS prvi upozorio - izjavio je Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu i nekadašnji gradski odbornik, čiju izjavu prenosimo u celosti.

- Naime, po prvi put u gradskoj Odluci imamo uvođenje "posebnih zona gradskog prevoza" i podelu na zonu 1 koja obuhvata uže gradsko jezgro, zonu 2 koja obuhvata šire gradsko jezgro, zonu 3 koja obuhvata grad i zonu 4 koja će obuhvatiti širu zonu grada. Ono što je indikativno i ukazuje na stvarne namere gradske vlasti jeste odredba po kojoj JKP GSP „Beograd“ obavlja linijski prevoz samo na linijama koje prolaze kroz zonu 1 - uže gradsko jezgro - objašnjava Jovanović.

- Važećim ugovorom između GSP-a i Sekretarijata za javni prevoz, GSP-u je povereno da samostalno obavlja prevoz na potezima linija "100" (u koji spadaju naselja Padinska skela, Vrbovski, Crvenka, Ovča, Borča, Jabučki rit, Dunavac, Reva i Kovilovo), "300" (naselja: Grocka, Begaljica, Zaklopača, Vrčin, Ritopek, Boleč, Leštane, Bubanj potok, Vinča, Mali Mokri Lug i Veliki Mokri Lug), "400" (obuhvata naselja Pinosava, Beli Potok, Zuce, Bela reka, Glumčevo brdo i Ralja) i "700" (linije koje saobraćaju do naselja Batajnica, Busije, Ugrinovci, Mala Pruga, Zemun polje i 13. maj). Ovom odlukom, grad će omogućiti Sekretarijatu za javni prevoz da ove linije oduzme GSP-u i ustupe ih privatnim prevoznicima kroz projekat javno-privatnog partnerstva - dodao je Jovanović.

- JKP GSP "Beograd" je trenutno angažovan na 39 linija navedenih poteza i to sa 36 zglobnih autobusa i 134 solo autobusa, odnosno ukupno 173 vozila. GSP trenutno prevozi građane sa 575 autobusa u saobraćaju, pa bi smanjenje broja vozila za čak 173 značilo pad učešća GSP-ovih autobusa na svega 402 autobusa, odnosno za čak 30 procenata. Takođe je značajan i podatak o sredstvima koje GSP prihoduje na osnovu prevoza putnika na ovim linijama, jer se radi o linijama sa prosečno većim pređenim kilometrima u odnosu na kraće gradske linije, pa bi pad prihoda javnog gradskog prevoznika bio za najmanje 40 procenata u odnosu na trenutno stanje - naglašava Jovanović.

- Sve to je uvod u dalje sistemsko rasparčavanje GSP-a, stvaranje tehnoloških viškova zaposlenih, potpuni finansijski krah ovog važnog gradskog preduzeća i favorizovanje privatnih firmi koje bi na ovom poslu imale enorman profit na štetu javnog interesa - zaključuje Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu i nekadašnji gradski odbornik.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Ravnopravnost

Zoran Živković [12.04.2024.]




Video dana

Zavrteće vam se u glavi!

Anketa

Ko je kriv za razočaravajuću sezonu Zvezde i Partizana u Evroligi?

Rezultati