Beograd

[ Izvor: Vreme ]

23. 09. 2023. 07:00 23

"Ne postoji dobar sistem": Zašto ljudi ne kupuju kartu za gradski prevoz?

Prema podatku sa zvanične stranice Grada Beograda, Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" svakog dana preveze oko 1,7 milona putnika. Takođe, na zvaničnom sajtu Gradskog saobraćajnog preduzeće "Beograd" mogu se naći razni statistički podaci, koliki je broj linija, dužina tih linija u kilometrima, prosečan broj vozila, broj pređenih kilometra i slično. Ali nema podatka koliki je broj prodatih karata.

Tog podatka nema ni sajtu preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd".

Beograđanka Nevena Dobrić kaže da ne koristi tako često gradski prevoz, ali da kad to čini onda ga i plati.

"Mislim da ljudi ne kupuju katre jer ne postoji dobar sistem kontrole. Vi možete reći kontroloru da vam se na primer ispraznila baterija u autobusu, on nema način da proveri da li ste kupili kartu", kaže sagovornica portala "Vreme".

Nakon perioda kada "Beli" nisu pisali kazne za one koji nemaju karte, to sada više nije slučaj. Međutim, neki putnici kažu da je sitem takav da ga je lako "prevariti".- Uvek imam spremnu SMS poruku za slanje, pa ako uđe kontrola, pošaljem je, platim kartu i to je to - objašnjava jedan od putnika.

Kolika je novi sistem naplate karata, koji je startovao sredinom maja, efikasan, trebalo bi da saznamo za desetak dana.

- Krajem septembra, početkom oktobra izaći ću sa svim podacima – šta smo uradili za javni prevoz, kako smo rasturili jedan sistem koji je isisavao novac od Beograđana. Pa ćete da vidite šta je urađeno za šest meseci - izjavio je nedavno gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

Naveo je i da očekuje da GSP do kraja septembra zabeleži isti ili veći prihod od naplate karata kao pre preuzimanja od kompanije Kentkart i to sa duplo nižim cenama i novim povlašćenim kategorijama.

Gradski menadžer Miroslav Čučković izašao je sa podatakom da se dnevno u proseku putem SMS poruka plati oko 40.000 karata.
- U odnosu na isti period prošle godine, u avgustu smo imali 52 odsto više prodatih karata. Sredstva od naplate karata biće uložena u obnovu voznog parka - rekao je Čučković.

Iz Centra za lokalnu samoupravu navode da je ovo razočaravajući rezultat.

"Prema informacijama od gradskog menadžera i iz izvora Centra za lokalnu samoupravu iz gradske uprave, u septembru se dnevno uplati oko 40 hiljada pojedinačnih karata, što je vrlo slab i razočaravajući rezultat", kaže je Nikola Jovanović, direktor CLS-a i nekadašnji gradski odbornik.
Jovanović navodi da je prema prethodnom sistemu naplata karata, koji je imao svoje slabosti, dnevno u septembru bilo oko 62 hiljada validacija nepersonalizovanih karata.

- Neverovatno je da uprkos značajnom pojeftinjenju karata, imamo pad prodaje karata. Deluje da Beograđani nemaju poverenje u funkcionisanje novog sistema i da je on amaterski zamišljen, a još gore realizovan - smatra direktor Centra za lokalnu samoupravu.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 23

ostavi komentar
Vidi još

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Cena koalicije

Zoran Živković [24.05.2024.]




Video dana

Pas se zainatio

Anketa

Da li će Nikola Jokić igrati na Olimpijskim igrama?

Rezultati