Beograd

Direktno.rs [ Izvor: Istinomer ]

08. 09. 2021. 15:20 11

Evropljani još u 19. veku gradili linije metroa, a Vesiću su "potrebni vekovi"

I dok se sistem metroa u Evropi, od ideje do realizacije, kretao u rasponu od par decenija, a sama gradnja trajala nekoliko godina, zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, tvrdi da su potrebni vekovi da bi se uspostavio.

Najstariji metro sistem u svetu ima London, koji je svoju prvu liniju podzemne železnice dobio još 1863. godine, samo tri decenije nakon prvih ideja da se počne koristiti ovaj vid javnog transporta.

U kontinentalnoj Evropi, prva prestonica koja je mogla da se pohvali metroom, bila je Budimpešta. Prva linija metroa, (duga 4.4 km) se gradila od 1894. do 1896. kada je i počela sa radom. Radovi na drugoj liniji počeli su 1950-ih, na trećoj 1970-ih, a na četvrtoj, koliko ih danas ukupno ima u Budimpešti - 2004. godine. Iste godine, otvorena je i prva linija metroa u Glazgovu.

Prva metro linija u Parizu počela je da se gradi 1898. godine, i otvorena je 1900. Pariski metro danas ima 16 linija. U Nemačkoj je prva linija metroa otvorena 1902. godine u Berlinu, nakon radova koji su počeli 1896. godine.

U Moskvi, koja ima najlepše uređene metro stanice u svetu, od odluke da se gradi metro, pa do puštanja u rad prve linije, prošlo je svega četiri godine (1931-1935). Danas, moskovski metro ima 325,4 km pruge, 12 linija i 194 stanica.

S druge strane, u 21. veku u Srbiji, nakon pet decenija priča o metrou u Beogradu, tokom kojih nije urađeno ništa, u novembru se počinje sa izgradnjom prve linije. Neverovatno, ali njena izgradnja u tzv. zlatnom dobu, sa modernom tehnologijom i drugim olakšavajućim okolnostima u odnosu na 19. i početak 20. veka, trajaće, kako su nam nadležni saopštili, punih sedam godina.

- Nađite mi metro u svetu gde je izgrađeno odjednom tri ili četiri linije. Metro je sistem koji se gradi vekovima. Skoro su u Londonu radili neku novu liniju kad je bila Olimpijada, a znate koliko je decenija pre toga, skoro vek, postojao metro. Neko će posle nas graditi treću liniju, četvrtu... Kako se grad bude razvijao, tako će se graditi - rekao je Goran Vesić, u nameri da se ogradi od eventualnih probijanja rokova i problema u realizaciji projekta.

Komentarišući ovu izjavu, Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Inicijative “Ne davimo Beograd” rekao je za Istinomer da "vladajuća stranka o metrou priča već deceniju, a da nije zabola nijedan ašov, dok se u drugim gradovima metro razvija već više od jednog veka".

- Građani slušaju nevešte izgovore, umesto da se već voze prvom linijom metroa koja je planirana od Ustaničke ulice do Zemuna - kaže Bukvić i dodaje:

- Dok se u drugim razvijenim zemljama planovi za razvoj metroa ne menjaju kako se promeni vlast, već se uspešnost meri postizanjem planski zadatih ciljeva, SNS nestručno prekraja strateške dokumente kako bi udovoljio podobnim investitorima, a na štetu građana.

Dakle, imajući u vidu kvalitet i dinamiku radova širom Srbije, koje izvodi režim Aleksandra Vučića, onda ova izjava Gorana Vesića ima smisla, ali u ozbiljnim i uređenim državama, sa jasnim i čvrstim sistemom, gde se pita struka, a ne isključivo politika, ne možemo nikako reći da se "metro sistem gradi vekovima".

Podsetimo, prva linija metroa u Beogradu biće duga 21,3 kilometra i imaće 21 stanicu, a njihova imena jasno pokazuju trasu ove linije. Stanice su: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo. Prva linija bi trebalo da bude završena 2028. godine.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 11

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

Kornjača akrobata

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati