Svet
24. 11. 2024. 07:15 1
Evropski gigant u KRIZI: Ukidaju 5.500 radnih mesta
Nemački dobavljač auto delova Boš najavio je u petak da će ukinuti 5.500 radnih mesta zbog sve dublje krize u sektoru usred slabe potražnje i žestoke konkurencije.
- Više od dve trećine otkaza, njih oko 3.800, biće podeljeno u Nemačkoj - rekla je portparolka kompanije, te je navela stalnu "potrebu za prilagođavanjem".
Uprava je navela brojke u planovima, ali će ih svakako utvrditi u pregovorima sa predstavnicima radnika. Najveći broj otkaza biće podeljen u odeljenju računarskih rešenja za pomoć u vožnji i automatizovanu vožnju, gde će do kraja 2027. godine širom sveta biti ugašeno 3.500 radnih mesta, od čega će polovina biti u Nemačkoj.
Prema radničkom veću, to uključuje Boš centre u Leonbergu, Abstatu, Reningenu i Šviberdingenu u saveznoj državi Baden-Virtemberg i u Hildešajmu u Donjoj Saksoniji, gde će do 2032. biti ugašeno još 750 radnih mesta, od čega 600 već do krajem 2026. godine. Boš u Hildeshajmu takođe proizvodi elemente za elektromobilnost.
Kriza u automobilskoj industriji
U planu je i smanjenje troškova u odeljenju koji proizvodi sisteme upravljanja za automobile i kamione. Tako će od 2027. do 2030. godine na lokaciji u Švebiš Gmindu, takođe u Baden-Virtembergu, biti ugašeno do 1.300 radnih mesta, što će značiti otpuštanja više od trećine njenih radnika.
Kompanija otpuštanje radnih mesta pripisuje krizi u automobilskoj industriji.
- Globalna proizvodnja će ove godine stagnirati na oko 93 miliona vozila, a mogla bi se čak i malo smanjiti u odnosu na prošlu godinu - navodi Boš.
Tržište se ne razvija kako se očekivalo
U narednoj godini, u najboljem slučaju, očekuje se blagi oporavak zbog značajnog viška kapaciteta i pojačanog pritiska konkurencije i cena. Prema rečima Boša, proizvođačima je potrebno znatno manje delova za električna vozila nego za benzinske i dizel motore, što znači višak radnika.
Pored toga, tržište novih tehnologija se ne razvija kako se očekivalo u Bošu, uz znatno slabiju potražnju za sistemima pomoći vozaču i automatizovanim rešenjima za vožnju nego što je bilo predviđeno. Mnogi takvi projekti su odloženi ili otkazani od strane proizvođača, primećuje Boš.
Komentari 1
ostavi komentar