Svet
03. 07. 2024. 15:08 1
Ko je kriv za česta kašnjenja aviona?
Putnici širom Evrope su sve nezadovoljniji: čini se da ove godine, ako je suditi po medijskim napisima, avioni kasne više nego ikad.
Evropski avio-prevoznici kažu da problem - ne leži u njima. Za kašnjenja krive sistem kontrole letenja (Air Trafic Control - ATC) u Evropi, loše vremenske uslove i infrastrukturne radove na mnogim aerodromima, dok se industrija priprema za vrhunac letnje putne sezone, navodi Ex-Yu Aviation.
Kompanija Ryanair, najveći prevoznik u zemljama bivše Jugoslavije, saopštio je da su "ATC usluge u Evropi ovog leta na najgorem nivou ikada".
Kompanija je priznala da (baš kao i mnoge druge evropske avio-kompanije) ima stalna kašnjenja u rasporedu, otkazane letove i poremećaje sa putnicima putnika zbog lošeg upravljanja evropskim ATC-om.
- Pozivamo Raula Medinu, generalnog direktora Eurocontrola, da objasni zašto evropski ATC centri stalno imaju nedostatak osoblja, a sada tvrde da imaju i kvar na opremi u centru u Mastrihtu, što utiče na sve evropske aviokompanije. U poslednje tri godine, ATC takse u Evropi su porasle na rekordne nivoe, ali se nivo osoblja i usluga i dalje smanjuje. Pozivamo i predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen da preduzme hitne mere za reformu haotičnih evropskih ATC usluga - navodi se u saopštenju irskog nisko-tarifnog prevoznika.
Wizz Air, treći najveći prevoznik na Ex-Yu prostorima, navodi da je u poslednjih nekoliko dana "vazdušni prostor bio ozbiljno pogođen zbog problema u upravljanju slotovima na aerodromima, izazvanih simultanim vremenskim nepogodama širom Evrope", ali smatra da je Eurocontrol loše reagovao.
- Ovi događaji su uticali na sposobnost vlasti za kontrolu vazdušnog saobraćaja i Eurocontrola da upravljaju obimom saobraćaja u industriji, što je dovelo do velikih kašnjenja i otkazivanja širom evropske aviokompanijske industrije. Wizz Air je bio spreman da obezbedi nesmetane letnje operacije za svoje putnike, međutim čini se da sistem kontrole letenja ima značajne probleme ovog leta - navodi se u saopštenju kompanije.
Loši vremenski uslovi negativno su uticali i na kompaniju Air Serbia (koja je druga po broju operacija u zemljama bivše Jugoslavije): zbog čestih oluja dolazilo je do zabrane punjenja goriva na aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu.
Zbog kašnjenja koja su tada napravljena, kompanija je pokrenula pregovore sa nadležnima oko promene procedure punjenja goriva na najvećem aerodromu u Srbiji tokom olujnih aktivnosti, javlja Ex-Yu Aviation. Air Serbia imala je i kašnjenja od dva do četiri sata svojih čarter letova za Antaliju "zbog obimnih infrastrukturnih radova" na tom aerodromu.
Komentari 1
ostavi komentar