Hronika

D. Ljutić

30. 08. 2023. 21:12 20

Tri su KLJUČNA razloga zašto su nam se putevi pretvorili u GUBILIŠTA

Tokom 1990. godine na našim putevima poginulo je skoro 2.000 ljudi, a prošle godine oko 520. Međutim, na saobraćajne nezgode učestvuje više stavki. I dalje živimo jedan pogrešan mit, kako smo osamdesetih godina imali bezbedniji saobraćaj. Međutim, zaboravljamo jednu važnu činjenicu. Kad su se tada, recimo, sudarili "tristać" i "stojadin", pri brzini od 50 kilometara, epilog je bivao sasvim drugačiji - kaže za Direktno.rs Damir Okanović, predsednik komiteta za bezbednost saobraćaja.

Crne hronike u medijima svakog dana pune su vesti o teškim nesrećama u kojima stradaju cele porodice, pratimo izveštaje istražnih sudija, policije, saobraćajnih stručnjaka, ali uzalud. Kao da smo oguglali na to što naši putevi i ulice postaju maltene gubilišta.

U protekla dva dana imali smo nekoliko teških saobračajnih nesreća u kojima je stradala i jedna četvoročlana porodica. Tako se teška saobraćajna nezgoda dogodila na magistralnom putu Čačak - Kraljevo, u kojoj su dve osobe zadobile povrede i transportovane su vozilom Hitne pomoći u Opštu bolnicu u Čačku. Potom su tri osobe povređene u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na magistralnom putu između Zaječara i Knjaževca, kod mesta Mali Izvor, kada su se sudarili traktor i automobil. Porodica iz Srbije poginula je na velikoj ravnici u blizini Prnjavora, kada je u zadnji deo njihovog automobila "pežo" udario "pasat" kojim je upravljao Boban Đ. (26) iz Prnjavora.

- Srbija je i dalje jedna od najnebezbednijih zemalja u čitavoj Evropi kada govorimo o bezbednosti u saobraćaju. Tokom 1990. godine na našim putevima poginulo je skoro 2.000 ljudi, a prošle godine oko 520. Međutim, na saobraćajne nezgode učestvuje više stavki. I dalje živimo jedan pogrešan mit, kako smo osamdesetih godina imali bezbedniji saobraćaj. Međutim, zaboravljamo jednu važnu činjenicu. Kad su se tada, recimo, sudarili "tristać" i "stojadin", pri brzini od 50 kilometara, epilog je bivao sasvim drugačiji - kaže za Direktno.rs Damir Okanović, predsednik komiteta za bezbednost saobraćaja.

Po navodima našeg sagovornika, sve nezgode koje se dese su posledica našeg neobrazovanja. Ljudi znaju pravila, ali ne znaju posledice.

- Uzmimo, na primer, našeg čoveka koji živi, radi i vozi po drumovima Švedske. Čim sa svojim vozilom uđe na teritoriju Srbije, on, nažalost, ima tri do pet puta veće šanse da bude akter neke saobraćajke. A, šta sve može da bude uzrok saobraćajne nesreće? Umor, intezitet saobraćaja, starost vozača, iskustvo, ali i sam put kojim se kreće. Nekad mogu da prođu i tri ili četiri dana a da ne dođe ni do jedne saobraćajke - kaže Okanović. 

Grubo rečeno, tri su ključna faktora saobraćajnih nezgoda - a to su ljudski faktor, nebezbedan put i tehnički neispravno vozilo. 

-  Od 100 nezgoda, čak 80 je izazvano nebezbednim ponašanjem čoveka, od 10 do 15 odsto zbog puteva koji su u lošem stanju i tek pet odsto zbog neispravnog vozila. Ključna je edukacija i to je ono što imaju skandinavske zemlje. Tamo ljudi znaju da je vozaču sa brzinom od 50 km/h potrebno 28 metara da bi ukočio i zato ne istrčavaju niti povećavaju brzinu u naseljenom mestu. Nažalost, mi nismo dostigli taj nivo - tvrdi Damir Okanović.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 20

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Tandem

Zoran Živković [20.11.2024.]




Video dana

Kad zaboraviš gurtne...

Anketa

Da li će privedeni za pad nadstrešnice biti i procesuirani?

Rezultati