Društvo i ekonomija

[ Izvor: RTS ]

10. 12. 2025. 07:00 2

"Moramo da se naviknemo da nismo zemlja sa sopstvenom rafinerijom": Dramatično upozorenje o budućem snabdevanju gorivom

Počasni predsednik Unije poslodavaca Srbije Nebojša Atanacković kaže za RTS da će deo goriva dolaziti sa juga, iz Severne Makedonije, a drugi, najverovatnije, veći deo će dolaziti sa severa, pre svega iz Mađarske koja ima veliku rafineriju. Ne treba računati da će benzin ili dizel koji će se kupiti u nekoj drugoj rafineriji biti odmah skuplji nego što je to bilo gorivo iz Rafinerije u Pančevu, ističe Atanacković.

Situacija s NIS-om sve je složenija, ocenila je ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović. U pedesetak mesta u Srbiji postoje samo NIS-ove pumpe.

Mnogi pravni subjekti našli su ili upravo traže drugog snabdevača gorivom.

Počasni predsednik Unije poslodavaca Srbije i vlasnik pumpe za gorivo Nebojša Atanacković rekao je za RTS da će u nekim delovima države, gde ne postoje NIS-ove pumpe, možda biti potrebno otići neki kilometar dalje do neke privatne pumpe, do neke male pumpe ili pumpe nekog sistema.

- Međutim, ne treba razmišljati na način na koji smo navikli mi stariji da razmišljamo - kroz onaj period kada je naša zemlja bila pod sankcijama i kada je bilo vrlo teško dolaziti do goriva. Znači, da se ne podsećamo nepotrebno na ono vreme goriva u flašama i slično - napomenuo je Atanacković.

Govoreći o mestima koje je ministarka energetike nabrojala u kojima nema NIS-ovih pumpi i koja nemaju alternativu, Atanacković je rekao da možda nije dovoljno jasno objasnila taj problem.

- U svakom slučaju, u toliko mesta ne postoje benzinske pumpe NIS-a. Međutim, ne znači da ne postoje druge benzinske pumpe, drugih prodavaca goriva. Biće sigurno značajno različitih situacija u različitim delovima zemlje, odnosno u različitim mestima - navodi on.

Prema njegovim rečima, NIS je, računajući zajedno sa "Lukoilom", imao oko 400 benzinskih pumpi po Srbiji, ali ima više od 1.000 benzinskih pumpi drugih prodavaca goriva.

Dislocirani centri snabdevanja

- Tako da je sada važno da se naviknemo da ćemo, kao zemlja gde smo imali naviku da nam je centar snabdevanja bio u Pančevu, pa smo iz Pančeva distribuirali ta goriva, u najvećem broju slučajeva, oko 80 odsto, sada imati na neki način dislocirane te centre snabdevanja - podvukao je Atanacković.

Kaže da će jedan deo goriva dolaziti sa juga, iz Severne Makedonije, drugi deo, najverovatnije, veći deo će dolaziti sa severa, pre svega iz Mađarske koja ima najbolje mogućnosti jer ima veliku rafineriju - pa ima mogućnost da baržama dovozi gorivo na svoja skladišta koja već postoje u Srbiji, pa će se onda odatle distribuirati.

Primer benzinske pumpe u Babušnici

Objasnio je na primeru benzinske pumpe Babušnice.

- Ako bi neko hteo da kupi gorivo, a da ima svoju benzinsku pumpu u Babušnici ili negde na jugoistoku Srbije, morao je da plati otprilike dinar više ili možda dva dinara više da bi u njegovoj blizini, recimo u stovarištu Niš, to gorivo bilo dostavljeno iz Pančeva ili je morao da svojim cisternama napravi put od svog mesta na jugu do Pančeva - dodaje.

Međutim, napominje sada će morati te linije snabdevanja da se promene.

- Moramo da se naviknemo da nismo zemlja koja ima svoju rafineriju, već ćemo snabdevanje imati iz rafinerije u okruženju. U toj situaciji su mnoge zemlje, međutim, one su vremenom našle svoje tokove snabdevanja - kaže počasni predsednik Unije poslodavaca.

Gorivo će priticati nekim drugim linijama

- Mi sad imamo relativno kratko vreme da se naviknemo da će snabdevanje ići nekim drugim tokovima. Treba da pokušamo da ne pravimo rezerve goriva jer će gorivo svejedno sa nekim drugim linijama priticati na benzinske pumpe koje neće biti NIS-ove, ali svejedno kažem ima više od dva puta veći broj benzinskih stanica koje nisu NIS-ove - navodi.

Odgovarajući na pitanje da, ako pretpostavimo da će u više od 50 mesta u zemlji snabdevanje gorivom bude otežano, šta će to značiti za privredu, Atanacković je rekao da bi trebalo razmišljati o problemu u kome će se naći Petrohemija.

- Mnogi poznavaoci problematike naftnih derivata kažu da je prosto šteta što se naftni derivati troše tako kao što se troše kroz vozila i slično, plastične mase i ostali proizvodi se uglavnom prave iz derivata nafte - ističe Atanacković.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Bez reči

Zoran Živković [05.12.2025.]




Video dana

Kapibara ekspres

Anketa

Ko će biti novi trener Partizana?

Rezultati