Društvo i ekonomija

[ Izvor: Danas.rs ]

15. 05. 2025. 11:00 1

"Barcino" transformers: "Tours" zakinuo putnike, postao "travel", vlasnik krivi SNS

Godinu dana nakon što je turistička agencija Barcino turs bankrotirala, ostavljajući putnike bez aranžmana, na tržištu se pojavila nova agencija – Barcino travel, kao novo pravno lice, ali sa istim vlasnikom, istim sajtom i logotipom.

Početak 2024. godine, između ostalog, obeležila je i vest da je jedna turistička agencija bankrotirala, čime je deo korisnika usluga te agencije ostao oštećen, jer su im propali aranžmani, iako su na kraju uspeli da povrate uloženi novac preko osiguranja.

Naime, turistička agencija Barcino turs (Barcino Tours) prestala je sa radom 5. februara prošle godine, nakon oduzimanja licence i brisanja iz Registra turizma, koji vodi Agencija za privredne registre (APR).

Nakon proglašenja insolventnosti, osiguravajuća kuća Milenijum osiguranje, kod koje je Barcino imao polisu pozvala je sve oštećene putnike da podnesu odštetne zahteve uz kompletnu dokumentaciju. 

- Milenijum osiguranje obeštetilo je klijente turističke agencije Barcino turs u skladu sa ugovorenim uslovima i sumom osiguranja, postupajući efikasno i odgovorno, a u skladu sa zakonskom regulativom i pravilima struke osiguranja. Klijenti Barcino tursa, koji su podneli odštetne zahteve Milenijum osiguranju, obeštećeni su u najbržem mogućem i zakonom predviđenom roku - odgovaraju za Danas iz ove osiguravajuće kuće.

Kako dodaju, visina isplate šteta po osnovu insolventnosti turističkih agencija kreće se do osigurane sume, koja prati limit utvrđen zakonom.

- Što se tiče insolventnosti turističkih agencija, takve pojave nisu učestale, osim u 2020. godini, koja je bila izuzetak i kada je bio značajan broj isplata ovakvih vrsta šteta, a kao posledica pandemije Covid-19 - pojašnjavaju oni.

Međutim, godinu dana kasnije, tačnije 14. januara ove godine, osnovan je novi privredni subjekt pod imenom Barcino travel, koji je u Registar turizma upisan 11. februara, ali kao turistička agencija posrednik u prodaji turističkih putovanja. 

Inspekcija

Kako iz turističke inspekcije u odgovoru za Danas objašnjavaju, to znači da nova agencija ne može da organizuje turistička putovanja, jer ne poseduje licencu i garanciju putovanja, već može da bude samo posrednik.

To i čine, jer je utvrđeno da Barcino travel nastupa kao posrednik u prodaji turističkih putovanja, čiji je organizator „PRIMAPLUS“ iz Niša.

- Inspekcija vrši redovne i vanredne inspekcijske nadzore prema svim subjektima u skladu sa svojim nadležnostima i ne postoji posebna vrsta kontrola. Turistička inspekcija odmah po dobijanju saznanja ili ukazivanja na postojanje problema ili sumnje na nepravilnosti u radu turističkih agencija ili drugih subjekata, bez odlaganja sprovodi inspekcijski nadzor - objasnili su oni za Danas.

Međutim, ono što iz inspekcije nisu rekli, ali su otkrili u odgovoru Udruženju za zaštitu potrošača Efektiva, jeste da su ipak pokrenuti određeni postupci protiv Barcino travela.

- U inspekcijskom nadzoru turističke agencije Barcino travel utvrđene su nepravilnosti u radu, koje se odnose na dužnosti agencije u pogledu davanja obaveštenja korisnicima usluga, o uslugama koje se nude, a zbog čega je podnet zahtev za pokretanje prekršajnog postupka - naveli su oni.

Iz turističke inspekcije objasnili su i da Barcino travel navedena putovanja nudi i prodaje, između ostalog i putem sajta, na osnovu ugovora o posredovanju, zaključenog sa turističkom agencijom „PRIMAPLUS“.

Ipak, nije bilo reči o tome što nova agencija Barcino travel koristi logo i sajt stare agencije Barcino turs, preko kog promoviše nova putovanja.

"Smetali smo SNS-u"

Ovim povodom Danas se obratio i samoj agenciji za izjavu.

Odgovor je stigao od bivšeg vlasnika Barcino tursa, a sada direktora Barcino travela Vladimira Bogićevića, koji je umesto objašnjenja, ponudio uvrede na račun lista.

- Nema potrebe da mene pitate bilo šta. Pozovite Vaše gazde u SNS-u i pitajte ih zašto smo im smetali. Oni će Vam reći ultimativnu istinu i daće Vam šta treba da mislite. Možda Vas malo i pomaze jer ste bili dobri i poslušni - napisao je on.

Predsednik Efektive Dejan Gavrilović podseća za Danas da je Barcino travel počeo da se reklamira pre nekog vremena.

- Zvanično je ono bio Barcino turs koji je propao, a sada je ovo Barcino travel, praktično novo pravno lice, ali isti je vlasnik u pitanju, isti čovek vodi priču - ukazuje on.

Gavrilović tvrdi da to što je agencija propala, može da se desi svakome, ali da je pitanje kako se on u toj situaciji ponaša.

- Oni su tvrdili da mogu da rade, da su sposobni i posle nekoliko meseci su propali, a uzeli pare od ljudi. Kada se neko u takvoj situaciji tako odnosi, kako mu verovati za ubuduće - pita naš sagovornik.

Gavrilović upozorava i na to da se i dalje koristi logo i čak ime Barcino turs, odnosno logo i ime firme koja je ugašena.

- Sada nude aranžmane koji su nešto povoljniji nego inače. Da li on to radi svesno da bi privukao ljude, čak i ako posluje sa nekim gubitkom ili je neka zavrzalama, ja ne znam. Ali smo upozorili ljude da vode računa, upravo zbog njihovog lošeg istorijata - poručuje on.

Gavrilović za Danas otkriva i da su Efektivi pisali vlasnici vila iz Grčke, jedan hotel iz Turske, kao i putnici iz Severne Makedonije, da im je Barcino ostao dužan.

Gavrilović ističe da je sreća što su ukupna potraživanja bila manja od polise, pa su svi putnici dobili sto odsto obeštećenja, jer da su bila veća, dobili bi manje.

Nije prvi put da se dešava

Aleksandar Seničić iz Nacionalne Asocijacije Turističkih Agencija (YUTA) za Danas objašnjava da je Barcino travel formalno pravno drugo pravno i odgovorno lice.

- To je velika anomalija, a nije prvi put da se to dešava. Imamo primer da vlasnik agencije SAB travel, koji je oštetio oko 6.000 putnika 2018. godine, već par godina opet radi, krijući se iza drugog imena i drugog odgovornog lica - upozorava on i dodaje da je ta agencija imala njihovu garanciju te da je putnicima novac vraćen.

Zato je, prema njegovim rečima, neophodno da reprezentativna udruženja imaju uticaja na izdavanje licenci, kako se ne bi dešavalo ništa slično.

- U takvim situacijama oni rade normalno ispunjavajući zakonske uslove, ali pitanje je moralne odgovornosti i neusaglašenosti zakonske regulative da se kroz mala vrata i formalno pod drugim vlasnikom, nastavi posao - upozorava Seničić.

Ukoliko se desi ponovo slična situacija, putnici moraju dobiti garanciju putovanja, naglašava on.

- Da li je ona validna može se proveriti na sajtu Ministarstva turizma i omladine u delu CIS-a, u koji su agencije dužne da unose sve putnike i uplaćene aranžmane, da bi sistem sam generisao garanciju putovanja - objašnjava Seničić.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Novi "Srpski rečnik"

Zoran Živković [14.05.2025.]




Video dana

Očekuje vas profesionalni tim mehaničara

Anketa

Da li će Rusija i Ukrajina postići dogovor o primirju?

Rezultati