Društvo i ekonomija
22. 03. 2025. 23:55 2
Jovanović: U toku uništavanje GSP-a, privatnici dobijaju ogromna sredstva
Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu izjavio je da na osnovu uvida u tendersku dokumentaciju sumnja da će Beograd dobiti još novih autobusa, što je najavio Aleksandar Šapić. Dodao je da je u toku "uništavanje GSP-a“, kao i da se u Beogradu "ogromna sredstva" daju privatnim prevoznicima, koji su "samoinicijativno" odlučili da 15. marta, na dan velikog protesta, ne prevoze građane Beograda.
- Dobar deo njih dolazi iz kriminalnog miljea - rekao je Jovanović.
Pre više od nedelju dana, Aleksandar Šapić izjavio je da je Beograd dobio 100 novih plavih zglobnih autobusa. Veruje se da je reč o autobusima koji su parkirani na depou GSP-a na Novom Beogradu. Nabavka novih autobusa koštala je oko 35 miliona evra, a gradonačelnik Beograda izjavio je da Beograđani mogu da očekuju kupovinu još novih autobusa.
Iz Centra za lokalnu samoupravu, međutim, kažu da ne veruju da će grad Beograd kupiti 300 novih autobusa.
- Mi imamo ta saznanja, ali se iz tenderske dokumentacije i pitanja potencijalnih ponuđača vidi da ovaj tender za 300 novih autobusa nailazi na velike probleme. On je raspisan početkom februara. Rok da se dostave ponude bio je 25. mart. To se, međutim, dva puta odlaže i sada je rok kraj aprila. Prema našim informacijama, izvori sekretarijata za javni prevoz kažu da finansijske institucije ne veruju u dobro stanje Grada, u ovaj posao, tako da eventualni ponuđači imaju problema sa lizing kućama i bankama da obezbede finansiranje - rekao je Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.
On je dodao da "politika javnog prevoza u Beogradu svima nanosi ogromne gubitke".
- Pre dolaska aktuelnog gradonačelnika, mi smo u budžetu za javni prevoz odvajali oko 200 miliona evra godišnje. Sada je ta cifra blizu 300 miliona. Dakle, pod lošom upravom, lošim odlukama, ukidanjem naplate prevoza, jednostavno svi mi građani Beograda godišnje plaćamo skoro 100 miliona evra više. I jednostavno, zbog takve politike, u gradu sve stoji. Nema kapitalnih investicija, a i sama politika javnog prevoza je loša - naglasio je Jovanović.
On je kazao da Mašinski i Saobraćajni fakultet "postavljaju pitanje šta će Beogradu gasni i turski autobusi".
Ocenio je da se u Beogradu dešava, kako je rekao, "jedna vrsta uništavanja GSP-a"
- GSP nije idealno preduzeće - ono je u gubicima, ima ogromne probleme, ali rešenje je da se transformiše, da se uvede profesionalni menadžment i da se eventualno angažuju privatnici - ali oni vrhunski, koji mogu ostvarivati standarde javnog prevoza, i koji su bolji od GSP-a - rekao je Jovanović.
Dodao je da se u Beogradu u poslednjih par godina daju "ogromna sredstva" privatnim prevoznicima, prenosi N1
- Oni su iz neke sive zone, vode svoju politiku, oni su prilično neprofesionalni i ugrožavaju bezbednost Beograđana - objasnio je Jovanović.
Dodao je da su privatni prevoznici "potpuno samoinicijativno" odlučili da ne prevoze građane 15. marta, kada je u Beogradu bio veliki protest.
- Najpre, sa namerom da se sabotira brojnost tog protesta. Time su pokazali da apsolutno ne poštuju grad Beograd, sekretarijat za javni prevoz i da je njih gotovo nemoguće kontrolisati – jer dobar deo njih dolazi iz kriminalnog miljea - rekao je Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.
Komentari 2
ostavi komentar