Društvo i ekonomija

[ Izvor: Mediji ]

09. 02. 2025. 11:50 4

Građanima stižu SMS poruke - oglasila se Pošta: Nikada ovo ne tražimo od korisnika

SMS poruke koje je ovih dana dobio veliki broj ljudi u Srbiji, a u kojima se od njih traži da u vezi sa preuzimanjem pošiljki od Pošte Srbije potvrde adresu za prijem i ostave podatke o bankovnom računu, potencijalno su prevarne, jer Pošta Srbije nikada ne traži lične podatke putem poruka, izjavila je direktorka Funkcije usluga i prodaje u Pošti Srbije Bojana Nikolić.

Ona je rekla da Pošta Srbije koristi isključivo zvaničan i verifikovan alat za slanje poruka.

- Korisnike upozoravamo da ne klikću na link gde im traže određene podatke, jer Pošta Srbije u svojoj komunikaciji nikada od korisnika ne traži unos ličnih podataka. Pošta ne komunicira sa građanima tako da pošiljke ne mogu da budu uručene i nikako ne traži da ljudi unose podatke sa svog računa - dodala je ona.

Govoreći o tome šta građani mogu da urade u slučaju da nisu sigurni da li im je stigla zvanična ili prevarna poruka, objasnila je da mogu da kontaktiraju kontakt centar Pošte Srbije koji radi od 8.00 do 20.00 radnim danima i subotom i nedeljom od 8.00 do 15.00 časova, gde će im operateri objasniti da li se radi o prevarnim porukama.

Jovan Milosavljević iz Službe za informacionu bezbednost u okviru Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) - Nacionalni CERT naveo je za Tanjug da građani SMS prevare mogu prepoznati tako što se u njima traži da klikom na određeni link primalac unese svoje lične ili finansijske podatke.

- Veoma je važno da korisnici i građani koji dobijaju SMS poruke uvek budu svesni činjenice da Pošta Srbije nikada ne zahteva od građana bilo kakve opcije onlajn plaćanja, već se plaća isključivo po pouzeću. Pošta Srbije građanima jedino može putem SMS-a dostaviti poruku u kontekstu da je njihova isporuka planirana za današnji dan, u nekom vremenskom periodu. Sve izvan toga, bilo kakvo zahtevanje ličnih ili finansijskih podataka sigurno nije delo javnog preduzeća, već potencijalnog napadača - objasnio je on.

Prema njegovim rečima, jedan od detektivnih elemenata, na osnovu kojih se može primetiti da je reč o prevari, jesu pravopisne greške i mešanje ćiriličnog i latiničnog pisma, kao i da poruka stiže sa potpuno nepoznatog broja iz inostranstva.

Milosavljević je istakao da je najvažnije da građani, kada god koriste neki od servisa koji su onlajn dostupni, treba da provere politiku privatnosti i da li određena ustanova, institucija ili organizacija uopšte nudi opciju onlajn plaćanja.

- Čim neko traži unos ličnih ili finansijskih podataka, veoma je važno da budete obazrivi i da proverite da li je to zaista neophodno. Pošta Srbije i finansijske institucije, odnosno banke, od korisnika i klijenata, ne traže unos onlajn bilo kojih podataka. Svi podaci koji postoje u sistemima banaka i Pošte Srbije su već u bazi njihovih korisnika - naveo je Milosavljević.

Istakao je da sam klik na link u prevarnoj SMS poruci nije problematičan, jer on samo preusmerava na lažni sajt na kome će biti dostupna forma za ostavljanje ličnih podataka, što jeste problematično.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Sretenje, 15.02.2025.

Zoran Živković [14.02.2025.]




Video dana

Slučaj nestale papuče

Anketa

Da li ćete bojkotovati najveće trgovinske lance u Srbiji?

Rezultati