Društvo i ekonomija
26. 12. 2024. 11:14 13
"Zloupotreba BIA o prisluškivanju i praćenju građana Srbije"
"Bezbednosno-informativna agencija, može da prisluškuje i organizuje tajno praćenje, istina pod drugim uslovima i po drugačijem postupku od praćenja i prisluškivanja koje se vrši u krivičnom postupku", izjavila je Slavica Radovanović, samostalna narodna poslanica, čiju izjavu prenosimo u celosti.
"Da bi se primenjivale posebne mere iz Zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji, potrebni su obrazložen predlog direktora agencije i odobrenje predsednika Višeg suda u Beogradu.
Tužioci imaju jasno definisanu ulogu u zakonskom okviru u kojem se odvija proces prisluškivanja. I tu ne bi trebalo da bude mnogo tajni ili dilema. Budući da u Srbiji, dolaskom na vlast SNS malo toga funkcioniše onako kako je predviđeno zakonom, zato se i nameće logično pitanje, a to je kakva je zapravo uloga tužilaca koji zajedno sa sudijom za prethodni postupak - nekadašnjim istražnim sudijom - treba da ubede sud da su u specifičnim uslovima, osim klasičnih predistražnih radnji, neophodan je i tajni nadzor komunikacija.
Po Zakonu, tajni nadzor komunikacije, odnosno takozvano prisluškivanje ili tajno praćenje i snimanje, određuje se na obrazloženi predlog javnog tužioca. Cilj predloga javnog tužioca je da stvori uverenje kod suda da su ispunjeni zakonom propisani uslovi za određivanje dokazne radnje. Dakle, bez formalnog predloga javnog tužioca, prema našem Zakoniku o krivičnom postupku nema tajnog nadzora komunikacija (prisluškivanja), ni tajnog praćenja i snimanja. To znači, da se po Zakoniku o krivičnom postupku primenjuje tajni nadzor komunikacije, koji se uobičajeno naziva prisluškivanje i tajno praćenje i snimanje kao posebne dokazne radnje. Te radnje ili mere primenjuju se prema osobi za koju postoji sumnja da priprema ili je izvršila krivično delo. Prisluškivanje i tajno praćenje ne mogu odrediti za sva, već samo za pojedina teža i krivična dela organizovanog kriminala.
Zato poziv studenatima ili bilo kom državljaninu Republike Srbije na "prijateljski razgovor" nije formalno niti pravno regulisano, odnosno NE POSTOJI. ZKP u čl, 288 predviđa razgovor sa građaninom samo radi prikupljanja potrebnih obaveštenja. Građani se na ovakve razgovore pozivaju ISKLJUČIVO pisanim pozivom, uz naznaku razloga, mesta i vremena obavljanja razgovora i obavezno sačinjavanje službene beleške o obavljenom razgovoru koja sadrži sadržinu razgovora sa primedbama lica sa kojim se obavlja razgovor i kome se mora dati primerak takve beleške.
Ovo sa čime se mi suočavamo od kada je na vlasti SNS je kršenje svakog propisa, Zakona, Ustava i svih ostalih dokumenata koja se odnose na prava i zaštitu građana. Ovakva samovolja, bahatost i zloupotreba vlasti govori samo o jednoj stvari, a to je skloniti ucenjivati, uništiti i slomiti svakog ko drugačije misli i predstavlja opasnost po doživotnu vladavinu SNS.
Sve ove radnje se sprovode pod palicom isključivo nestručnih i nekompetentnih partijskih kadrova, spremnih na svaki nezakoniti čin, samo da bi ostali na vlasti i dodvorili se predsedniku Srbije, jer on ih drži na vlasti, u šaci, gospodari i upravlja njihovim životima, na šta svi oni svesno i interesno pristaju", zaključila je Slavica Radovanović.
Komentari 13
ostavi komentar