Društvo i ekonomija
24. 12. 2024. 16:01 21
SAOBRAĆAJNI KOLAPS Šapić ostavio Beograd u snegu
Napolju je smrznuti i prljav sneg, a u slabo zagrejanim stanovima sarme, pihtije, kiseli kupus i režimski televizijski program. Jeste, opet je pao sneg u Srbiji, krajem decembra, kad mu vreme nije. Srbija se protiv snega bori svim sredstvima. Pogotovo u Beogradu. Gradonačelnik prestonice Aleksandar Šapić bez ustezanja pokazuje da ne zna šta mu je posao. Prosto te trnci prođu, a suza suzu stiže dok čekaš u blatu gradski prevoz. On pokušava da popravi stvar i pušta buldožer da prti po prestoničkim sokacima: Aman, pustite da sa tom Srbijom i "iznenadnim" snegom izlazimo na kraj kako MI mislimo da treba.
Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, voli da pogleda kad mu odgovara u "ono od čega se živi". A živi se od srpske prestonice, u kojoj je SNS napravio opšti haos, pravni, arhitektonski, saobraćajni, kulturološki, politički. Haos iz kog je sramotno izrasla Kula Beograd, kao simbol uspona jedne autoritarne vlasti. Na led, sneg i kolaps, gore pomenuti nije obratio pažnju. Čini se da Šapić Beograd ne shvata kao sukob razumnih ideja i programa, već kao praktično rešavanje mogućih urbanih želja investitora. Prestonicu vidi kao priredbu ili neku vrstu poljoprivrednog sajma komunalnih inovacija. To već postaje opasna igra, jer pretpostavlja kompromisnu saradnju sa svim mogućim igračima na sceni, kao i spremnost da se zažmuri na različite kriminalne radnje, koje se sprovode s druge strane gradske kapije.U većem delu zemlje, sneg pada od ponedeljka posle podne. Najviše ga ima u Bačkoj, Sremu, Beogradu. Sneg najviše pada na zapadu zemlje, gde je na snazi crveni meteo-alarm. Auto-putevi i drugi državni pravci prve kategorije prohodni su za saobraćaj, navode iz "Puteva Srbije". Na planini Rudnik napadalo je pola metra snega. U delovima Beograda od jutros otežan saobraćaj. Beograd je postao najveća srpska palanka, koja je na nivou grada, zahvaljujući njemu, Aleksaandru Šapiću. Reklo bi se da se sve pretvorilo u decembarsku dramu. Ali, samo kad bi govorili o ljudima. Ovde toga nema.Jedan stari češki vic iz šezdesetih. Smrzavaju se tako Česi u tramvaju koji kasni, a neki mrzovoljni čiča gunđa: te su i u Republici (pre Drugog svetskog rata) išli tramvaji, ali su bili topli, išli su po redu vožnje; te i u Republici je padao sneg, ali se čistio; itd. Kad će neko iz tramvaja da dobaci: tako je deda, i u Republici je bilo komunista, ali su ih držali u zatvoru. I sada, svakoga dana nas obaveštavaju o velikim poduhvatima putara, električara, vodoinstalatera, vojnika… koji nam spasavaju živote.U Beogradu, ali i u Srbiji, svaki veći napor, prekovremeni rad u lošim vremenskim uslovima ili pomoć komšijama postao je herojsko delo. Ovaj sneg koji nas je po ko zna koji put bacio na kolena je još jedan konkretan rezultat feudalizacije političkog sistema, shvatanja koalicione vlade, partijske države…
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je za RTS da putevi moraju da budu čisti - putevi svih rangova. On je ocenio da putari kad je pao sneg nisu "briljirali“, ističući da sve ulice moraju da budu prohodne. - Pogotovo u Beogradu, građani javljaju da praktično nisu videli nijedan kamion za održavanje puteva. I ono što mene naročito brine, taj stav putara koji kažu "nećemo da čistimo dok sneg pada, kad sneg prestane mi ćemo da krenemo sa čišćenjem".To vam je kao da vatrogasci kažu nećemo da gasimo vatru dok požar traje, nego kad sve izgori mi ćemo da izađemo na teren. To mislim da nije dobro. Dakle, putevi moraju da budu čisti, bezbedni za odvijanje saobraćaja i to svih rangova. Tako da u Beogradu nemamo građane prvog, drugog i trećeg reda, svi građani su ravnopravni, svi plaćaju porez i prosto sve ulice moraju da budu čiste i progodne za saobraćaj - naveo je Okanović.Uostalom, ko je zakasnio sa izdavanjem zabrane da se kamioni i šleperi kreću po ovakvom vremenu, ko je na drumove izveo kamione za čišćenje koji imaju izlizane gume, ko je kupio tramvaje sa niskim podom koji ostaju u garaži čim padne malo veći sneg. Apsolutno se znaju odgovori na sva ova pitanja, ali problem je u tome što oni jedni druge ne žele da optužuju jer su i sami deo tog rasula, jer su im to koalicioni ili poslovni partneri, ili jedno i drugo.Ili su im to politički neprijatelji, koji bi mogli da telefoniraju tamo gde baš nije poželjno. U zemlji sa razvaljenom ekonomijom i niskim standardom, nezaposlenošću, neko se sad usuđuje da od građana traži da veruje i ulaže u gradsku vlast, koja je upravo i odgovorna za totalni saobraćajni kolaps.
Komentari 21
ostavi komentar