Društvo i ekonomija

[ Izvor: Nova ekonomija ]

18. 11. 2024. 19:02 6

Poznato koja je firma nadgledala radove na Železničkoj stanici u NS

Posle pada nadstrešnice u Novom Sadu koja je usmrtila sada već 15 ljudi, dok se dvoje još bore za život, niko od nadležnih nije izašao sa rezultatima istrage ni posle 18 dana, niti se zna kako istraga napreduje. Jedno od ključnih pitanja je koja je kompanija zapravo vršila nadzor nad radovima na samoj železničkoj stanici, budući da je posao nadzora za čitav projekat dobio konzorcijum šest firmi. Prema saznanjima Nove ekonomije, za železničku stanicu bila je nadležna francuska kompanija Ežis.

Redakcija Nove ekonomije došla je u posed dela sporazuma o konzorcijumu, u kom je tabelarno navedena i raspodela nadležnosti među njegovim članicama. Uvidom u ova dokumenta, vidi se da je za nadzor nad arhitektonskim poslovima bio nadležan upravo Ežis.

Za nadzor radova na celom projektu bio je angažovan konzorcijum šest firmi.

Posao su radili AG institut, francuski Ežis, preduzetnik Slaviša Ilić, mađarski Vikoti i Utiber sa povezanom firmom Utiber Road Investment, ali Utiber je bio na čelu konzorcijuma.

U medijima je, inače, Utiber više puta označavan kao odgovoran za nadzor nad železničkom stanicom, budući da je ta kompanija bila na čelu konzorcijuma.

Ežis, kako se navodi, nije odgovorio na pitanja Nove ekonomije poslata još prošle nedelje u vezi sa ovim tekstom.

Kako se navodi u sporazumu o konzorcijumu, "svaka strana će biti pojedinačno i isključivo odgovorna za opseg usluga koje pruža i za sve povezane obaveze i aktivnosti iznete u ugovoru (sa investitorom, prim. ur.)".

Obaveze pojedinačnih članova konzorcijuma izlistane su u Apendiksu 1 sporazuma "Opseg usluga i cene".

Kako se navodi u tom dokumentu, nadzorni organ za arhitekturu (supervising engineer) je bio samo Ežis, baš kao što je Ežis pod brojem 1 označen i kao nadzorni organ za infrastrukturne objekte u službenim mestima. Dakle, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, Ežis je dao lica koja su pratila radove i vodila građevinski dnevnik i građevinsku knjigu.

Pod brojem 2 nadzor za infrastrukturne objekte je bio Utiber, a pod brojem 3 opet Ežis.

Kako navodi izvor Nove ekonomije uključen u dešavanja povezana sa istragom nakon pada nadstrešnice, Ežis jeste bio nadzor nad radovima na Železničkoj stanici. On dodaje i da je označavanje nadzornih organa u Apendiksu vršeno u skladu sa redosledom deonica, što znači da je Ežis nadzirao radove na deonicama 1 i 3. Deonica 1 (Novi Sad - Vrbas, čvor Novi Sad) uključuje i Železničku stanicu Novi Sad.

Ežis je inače u Srbiji najpoznatiji po tome što je jedna od tri ključne kompanije angažovane na projektu Beogradskog metroa, zadužena za studije i projektovanje.

Objavljeni deo sporazuma, sa tabelarnom raspodelom nadležnosti među članicama konzorcijuma za nadzor, pročitajte na portalu Nove ekonomije.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 6

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Preispitivanje

Zoran Živković [15.11.2024.]




Video dana

Život iza rešetaka

Anketa

Da li će neko odgovarati zbog nesreće u Novom Sadu?

Rezultati