Društvo i ekonomija
02. 11. 2024. 08:37 11
Koliko je koštala rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu koja se urušila?
U julu ove godine ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je Železnička stanica Novi Sad rekonstruisana i potpuno u funkciji.
Tačno četiri meseca kasnije glavna vest u zemlji je da se urušio deo nadstrešnice ispred ulaza u Železničku stanicu, kada je 14 osoba izgubilo život.
A kako je tekla rekonstrukcija Železničke stanice? Rekonstrukcija Železničke stanice Novi Sad najavljena je u oktobru 2021. godine. Tada je Infrastruktura železnice Srbije saopštila da su u Železničkoj stanici Novi Sad u toku pripremni radovi na njenoj rekonstrukciji stanice, a u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad.
Tada je najavljeno da će biti obnovljena prva tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek, zatim izgradnjen novi peron i nadstrešnica i delimično sanirana i adaptirana stanica. U železničkoj stanici Novi Sad tada su najavljeni radovi i na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, zamena fasade i stolarija.
Nekoliko sati nakon nesreće u Novom Sadu, iz Infrastrukture su saopštili da urušena nadstrešnica nije bila deo rekonstrukcije.
- Nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad - Subotica. U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice - navode u ovom preduzeću.
U martu 2022, počeo je sa radom brzi voz Soko, ali radovi na zgradi Železničke stanice i dalje su bili u toku.
Zgrada Železničke stanice Novi Sad zvanično je otvorena u julu ove godine. Ministar Vesić je tada rekao da je u funkciji poslednji deo železničke stanice Novi Sad, koji je namenjen putnicima.
- Šalteri za prodaju karata su završeni, kao i čekaonice tako da će od danas ova železnička stanica, koja je rađena u dve faze, biti potpuno u funkciji - naveo je tada Vesić i podsetio da je prva faza rađena kada je građena brza pruga između Beograda i Novog Sada, a druga sada, kada se završava brza pruga do Subotice.
Ministar je naveo da je za radove ukupno uloženo 65 miliona evra i da su, između ostalog, urađeni novi peroni, a broj koloseka povećan sa devet na 12.
Samo u zgradu Železničke stanice Novi Sad je uloženo ukupno 16 miliona evra.
- Ona je renovirana, ima neke nove delove, ali je uz uslove Zavoda za zaštitu spomenika sačuvan izgled stanice kakav je imala kada je napravljena i po kojem je poznata - naveo je tada ministar.
Izvođač radova bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
Juče su i državni zvaničnici i direktor CIP-a i kineski konzorcijum izjavili da nadstrešnica koja je pala nije bila rekonstruisana.
Železnička stanica u Novom Sadu izgrađena 1964. godine po projektu arhitekte Imrea Farkaša.
Komentari 11
ostavi komentar