Društvo i ekonomija
01. 11. 2024. 13:39 23
Ko je radio rekonstrukciju zgrade Železničke stanice u Novom Sadu
Izvođač radova na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu, čiji se deo ovog petka obrušio zbog čega je stradala najmanje jedna osoba dok je više građana povređeno, bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu počela još u oktobru 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u martu 2022. godine, pisao je Danas.
Ubrzo je ponovo zatvorena zbog radova.
Rekonstruisana zgrada železničke stanice otvorena je 5. jula ove godine, svečano, u Novom Sadu - drugi put.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić tada je istakao da je železnička stanica Novi Sad rekonstruisana u dve faze.
- Uz uslove Zavoda za zaštitu spomenika sačuvan je izgled stanice kakav je imala ranije, po čemu je i poznata - izjavio je tada Vesić.
Železnička stanica u Novom Sadu izgrađena 1964. godine po projektu arhitekte Imrea Farkaša.
O izvođaču radova
Izvođač radova bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
Ovaj konzorcijum firmi China Railway International Company (CRIC) i China Communications Construction Company (CCCC) bio je generalni izvođač radova za inženjering, nabavku i izgradnju (EPC) na deonici pruge Beograd - Stara Pazova, odgovoran za projektovanje i izgradnju pruge Beograd - Stara Pazova.
Kako je sam konzorcijum objavio u Večernjim novostima početkom 2023. godine, kineski izvođač radova odgovoran je i za izgradnju projekta pruge Novi Sad - Subotica - državna granica.
Rekonstrukcija u dve faze
Portal eKapija je u julu ove godine podsetio da je uoči puštanja u saobraćaj brze pruge od Beograda do Novog Sada, stanična zgrada železničke stanice u Novom Sadu delimično preuređena, kada je ugrađen lift koji spaja hol i perone stanice, a urađeni su i sadržaji za decu, čekaonica na prvom spratu, fasada prema peronima i prostor ispred stanične zgrade.
Ipak to je, ispostaviće se, navodi ovaj portal, bila samo prva faza sređivanja ove stanične zgrade, čiji je centralni hol sa šalter salom u međuvremenu u potpunosti zatvoren za putnike, a oni su preusmereni u manji, bočni hol stanice gde su otvoreni privremeni šalteri i koridor za protok putnika u dolasku i odlasku. U centralni hol uselili su se majstori kada su krenuli i znatno ozbiljniji građevinski radovi u staničnoj zgradi, u odnosu na prvu fazu radova.
- Kako su proletos precizirali iz Infrastrukture železnice Srbije, ovi radovi obuhvatali su završetak zamene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta u stanici Novi Sad. Radovima druge faze rekonstrukcije obuhvaćena je i zamena kompletne stolarije u staničnoj zgradi, kao i uređenje šalterskih prostorija. U staničnom vestibilu izgrađena je i galerija. Rekonstrukcijom stanice Novi Sad bili su obuhvaćeni i radovi u tehničkim prostorijama - Centru za daljinsko upravljanje, Telekomandi, prostorijama otpravnika vozova, relejnim i TK prostorijama, kao i u drugim tehničkim prostorijama - objavila je tada eKapija.
Komentari 23
ostavi komentar