Društvo i ekonomija
08. 09. 2024. 07:00 2
Koliko građani Srbije moraju da rade za jedan polovni auto?
Istraživanje kompanije za podatke o automobilima carVertical pokazuje koliko dugo građani Evrope, uključujući i Srbiju, moraju da rade za jedan polovni automobil.
Analizirali su i rangirali 23 evropske zemlje na osnovu broja radnih sati potrebnih da se kupi polovni automobil. Izračunali su koliko meseci se mora raditi da bi se kupio auto na osnovu prosečne cene automobila i plate u svakoj zemlji.
Od 23 zemlje obuhvaćene anketom, Srbija je na trećem mestu po vremenu potrebnom za kupovinu polovnog automobila (14,7 meseci rada), prenosi Danas.
Portugalskim vozačima je potrebno najviše vremena da zarade za prosečan polovni auto - 22,4 meseca, dok je Rumunima potrebno 15,4 meseca.
U zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil: Mađari - 11,2 meseca, a Hrvati - 11,7 meseci.
Finci mogu da zarade automobil za svega 2,7 meseci rada, dok bi Nemcima potrebno 6 meseci, a Švajcarcima 6,1 mesec.
Prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
Golf i Audi A4 uživaju veliku popularnost među vozačima u zemlji. Golf se prodaje za prosečno 13.500 evra, što znači da je potrebno raditi gotovo 20 meseci da bi se skupio novac za njega. S druge strane, za A4 treba izdvojiti oko 23.000 evra, što je otprilike 33,9 prosečnih plata.
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra.
Kako ističe Matas Buzelis, stručnjak za automobile iz kompanije carVertical, prodaja polovnih automobila se oporavila, a tržište je sada u boljem stanju nego prošle godine. Rast prodaje novih automobila je doveo do povećanja ponude polovnih automobila sa jednim prethodnim vlasnikom, čime su kupci dobili više opcija.
- Svedoci smo stabilizacije tržišta polovnih automobila na celom kontinentu. Cene polovnih automobila kontinuirano pokazuju blagi pad, a ponuda odgovara potražnji za ovim vozilima. Razlozi zbog kojih je prodaja automobila stala konačno su nestali - ljudi više ne moraju godinama da čekaju na zamenu automobila - objašnjava Buzelis.
Komentari 2
ostavi komentar