Društvo i ekonomija
17. 06. 2024. 13:55 6
Izveštaj o radu medija tokom izbora kad se Zekić vrati s mora
Predsednica Saveta Regulatornog tela Srbije za elektronske medije (REM) Olivera Zekić je kazala da će konačan izveštaj o izveštavanju javnih servisa, kablovskih emiterai komercijalnih televizija o decembraskim izborima biti na dnevnom redu sednice Savet REM-a početkom jula, kada se ona "vrati s mora".
Tako je odgovorila na pitanje Udruženja novinara Srbije (UNS) koje je navelo da ni posle šest meseci od decembarskih parlamentarnih izbora, REM još nije objavio podatke o izveštavanju komercijalnih televizija tokom izborne kampanje.
- Izveštaj je trebalo da bude na dnevnom redu prošlog petka, ali s obzirom na to da on ima 300 strana, nisam stigla da ga pročitam na vreme i lično sam ga skinula s dnevnog reda. Kada se vratim s mora, početkom jula, biće na dnevnom redu - rekla je Zekić za UNS.
Kazala je da je to konačan izveštaj koji će obuhvatiti sve praćene emitere, ne samo komercijalne televizije, već i javne servise i kablovske emitere o nadzoru čijeg programa tokom predizborne kampanje je REM izveštaj objavio 26. decembra prošle godine.
- Ovaj izveštaj biće opširan, obuhvata i narativni i statistički deo i sadržaće - videćete - više podataka od onog objavljenog krajem decembra za javne servise i kablovske emitere - rekla je Zekić.
Na pitanje zbog čega se toliko čeka izveštaj, odnosno zašto REM kasni sa objavljivanjem podataka za komercijalne emitere, Zekić je odgovorila da "REM ne kasni i da se ovakvi izveštaji uvek rade šest do sedam meseci".
- Uopšte ne kasnimo. To što Evropa zamišlja da to može da se uradi za dve nedelje, to može da zaboravi. Ovakvi izveštaji su obimni i zahtevaju mnogo vremena - kazala je ona.
UNS je ranije objavio da je stručna služba REM-a monitoring o izveštavanju komercijalnih televizija (TV Pink, TV B92, TV Prva i TV Hepi) za vreme izborne kampanje završila još 20. decembra.
REM je 26. decembra objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom predizborne kampanje za period od 1. novembra do 14. decembra, u kojem se nalaze osnovni izvodi iz monitoringa medijske kampanje za izbore za RTS 1 i 2, RTV 1 i 2, N1, Novu S, Al Džaziru i K1, ali ne i za komercijalne emitere sa nacionalnom frekvencijom.
Komentari 6
ostavi komentar