Društvo i ekonomija
13. 06. 2024. 20:47 1
Veleprodajne CENE KAFE odoše u NEBO
Atlantik grupa, koja je preuzimanjem Štraus Adriatica postala vlasnik i Grand i Don kafe, čime je postala jedini relevatan igrač na tržištu tradicionalne kafe u Srbiji, od narednog meseca će povećati cene. Kako saznaje Nova ekonomija, u zavisnosti od konkretnog brenda, Atlantik će cene podići za od osam do oko 20 procenata.
U razgovoru za Novu ekonomiju, osnivač i suvlasnik kompanije Gomex Goran Kovačević je ukazao na podatak da je prethodno povećanje veleprodajnih cena kafe u Srbiji bilo 2022. godine, dok je naredno povećanje najavljeno za 1. jul i iznosiće od 8 do 19,5 odsto, u zavisnosti od brenda kafe. Kada se radi o budućim cenama kafe u maloprodaji, odnosno za krajnje potrošače, Kovačević smatra da većina trgovaca neće menjati svoje marže, već će na osnovnu cenu dodati postojeću maržu.
Mediji u Srbiji izvestili su nedavno da će od 1. jula biti povećane cene kafe i da su veleprodavci već dobili nove cenovnike od kompanije Atlantik grupa, ali još nije poznato u kojoj meri će se poskupljenja preliti na krajnju cenu na rafovima. Na dodatno pitanje koje je Nova ekonomija uputila Komisiji o tome da li raspolaže podatkom za koliko procenata će društvo Atlantic Grand da poveća cene kafe, iz te institucije su odgovorili da je u toku postupak praćenja sprovođenja mera koje je Komisija naložila društvu Atlantik Grand i da "ne mogu da daju druge podatke“.
Prethodno povećanje cena od strane Atlantik Grand bilo je u decembru 2022. godine i iznosilo je od 11 do 15 odsto u zavisnosti od brenda, dok je Štraus Adriatik cene povećao u avgustu 2022. godine za 15 do 20 odsto u zavisnosti od brenda. U međuvremenu, u martu 2023. godine Atlantik grupa je preuzela Štraus adriatik (Strauss Adriatic). Tako je uz Grand kafu i Bonito, Atlantik postao vlasnik brendova kafe Doncafe i C kafa. Goran Kovačević je za Novu ekonomiju ocenio da suština nije da li su oni podigli cene ili nisu, jer je to nekada opravdano, a nekada nije, već je suština da smo dobili situaciju na tržištu tradicionalne kafe da imamo apsolutnu kontrolu od jednog dobavljača.
- Pitanje koje se postavlja je da li je cena kafe realna ili nije realna. Nekada imate situaciju da tržište ode na gore i cena kafe to prati, mora da skoči i po 20 odsto. Na primer, kada se desi suša, onda je to problem. Pitanje je da li oni zloupotrebljavaju položaj monopoliste - rekao je on.
Kovačević objašnjava da se tržište kafe deli u više delova, jedan deo je tradicionalna kafa koja je u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni, dominantna, a drugi deo su espreso, napici od kafe i sve ostalo.
Komentari 1
ostavi komentar