Društvo i ekonomija
13. 04. 2024. 07:00 15
LUJ VITON I LETEĆI TAKSI Pokušaj vlasti da zataška da su deca rudara ostala bez OČEVA
Rudnik je sigurno najtamniji deo neke nesreće u kojem kopaju i duhovi, ali oči ovog režima nisu uprte u ovo mesto. Zato što oni ne poznaju šta je razlika između hrabrih i kukavica. Tako su u vrednovanju srpskog rodoljublja postavljeni Luj Viton i leteći taksi. Odlučeno je da za smrt osmoro rudara iz rudnika Soko niko nije kriv - i tačka. Žalba nije dozvoljena. Smrt rudara kida srce. Zavaljeni u svoje udobne fotelje ovdašnji istaknuti političari na vlasti, njihovi velelepni investitori, ministri, sada, kako reče predsednik Srbije, nezaustavljivo srljaju u progres. Teško da je iko iz srpske vlade ikad čuo da je dvanaestoro dece pretvoreno u siročad. Da li je bar za trenutak zastao da teško uzdahne i opsuje nesreću i krivce? Da pomisli da su stradali rudari bili ljudi, koji su živeli u zemlji, koja je tigar na Balkanu?
Ako se o nečemu u Srbiji stalno priča, onda je to patriotizam. Ako se nešto slavi, to je patriotizam. Ako škole nečemu podučavaju, podučavaju patriotizmu. Međutim, vlasti u Srbiji najtemeljnije indoktrinirani patriotskim obrazovanjem, nisu spremni da podnesu ni najmanju žrtvu za zajedničko dobro. Nema ovde mesta ni za brigu za druge, pa ni za brigu o državi u koju se zaklinju. Nije stoga ni čudo što najveće "patriote" bez stida i srama ispaljuju najveće neistine i besmislice. Gubitak kontrole nad osnovnim životnim pravima je jedan od najvećih generatora nepravde, koju ovaj režim servira narodu.
Do otvaranja specijalizovane izložbe EXPO 2027 Srbijom će krstariti autonomni automobili, i to leteći! Naravno, ako uvere predsednika Srbije Aleksandra Vučića da je to sigurno. To je samo godinu dana pre završetka prve linije metroa, koja bi trebalo da bude gotova 2028. godine, a prve četiri stanice podzemne železnice se već kopaju. Građani leve obale Dunava, Borče, Ovče, Krnjače, Koteža imaju kanalizaciju, posle decenija čekanja, a u fabrici koju je država otvorila zajedno sa kineskim Sinofarmom proizvode se najmodernije vakcine. Verujete?
A na drugoj strani - bolna realnost. Više javno tužilaštvo u Nišu odbacilo je krajem marta prigovor advokata porodica poginulih rudara u rudniku Soko. Time je ostala na snazi odluka Osnovnog javnog tužilaštva u Aleksincu da za nesreću niko nije odgovoran. Protiv njihove odluke nije dozvoljena žalba, niti prigovor.
Da podsetimo, u vreme nesreće koja se dogodila 1. aprila 2022. godine u jami je bilo 60 rudara. Povređen je 21, a poginulo osam rudara. Najmlađi poginuli rudar je imao 31, a najstariji 59 godina. Rudarske nesreće u našim rudnicima su česte, teške i strašne. Samo u poslednjih pedesetak godina u nesrećama u aleksinačkom i sokobanjskom rudniku poginulo je oko 150 ljudi. Najveća od tih tragedija desila se 17. novembra 1989. godine, kada je u požaru poginulo 90 rudara. Cela jedna smena. Požar je izbio na dubini od oko 700 metara, a izvlačenje tela je trajalo 25 dana. U nesreći iz 1998. godine, stradalo je 29 rudara.
A ovu poslednju nesreću, onu u rudniku "Soko" iz 2022. godine, kao i sramnu presudu da niko nije kriv, vlast bi da po svaku cenu pokrije. Luj Vitonom i letećim taksijem, dabome!
- Da budem sasvim iskren, mi se nadamo do 2026. konačno i Luj Viton dođe u Srbiju, u Beograd na vodi i onda smo rešili sve te probleme - rekao je Vučić obraćajući se novinarima tokom svoje posete Parizu.
- Nikada nas nećete podjarmiti. Nikada srpski narod neće pristati na pritiske, ucene i besmislene optužbe. Nikada. Živeće srpski narod, živeće Srbija - bio je jasan predsednik.
Nije spomenuo rudare i verovatno, po prvi put, nije komentarisao neku sudsku odluku. I, inače, šta je za ovaj režim grb Srbije. Samo ideološki marketing.
Komentari 15
ostavi komentar