Društvo i ekonomija

[ Izvor: NUNS ]

15. 01. 2024. 15:38 1

RTS za reklame potrošio 77,8 miliona dinara: Ko je profitirao?

Radio televizija Srbije je, prema podacima Portala javnih nabavki, prošle godine potrošila nešto više od 77.8 miliona dinara sa pdv-om za usluge oglašavanja. Od toga 36 miliona dinara otišlo je na reklamiranje u štampanim i onlajn medijima, dok je 41.8 miliona dinara plaćeno reklamiranje na bilbordima i banderašicama, prenosi NUNS.

Nabavka za usluge oglašavanja u štampanim i onlajn medijima sprovedena je putem pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva. Podeljana je u 13 partija, a RTS je tačno znao u kojim medijima želi da se reklamira, prenosi NUNS.

Tako je Mondo INC, izdavač lista Kurir i portala Mondo, za svaki od ovih medija dobio po 3.6 miliona dinara, ukupno 7.2 miliona dinara. Publisher doo, izdavač lista "Nedeljni ekspres" i portala ekspres.net dobio je 600.000 dinara.

Ringier Serbia je dobio 4.2 miliona dinara za reklame u štampanim izdanjima "Blic" i "Blic žena" i za portale blic.rs, zena.rs i noizz.rs.

NID Color Mediainternational doo je za reklamiranje RTS-a u štampanim izdanjima "Gloria", "Story" i "Hello", kao i na portalima gloria.rs, story.rs i hellomagazin.rs dobio 3 miliona dinara.

Za reklamiranje programa RTS-a u štampanom izdanju "Večernjih novosti" i magazinu "TV novosti", kao i na portalu novosti.rs, NID kompanija Novosti AD je dobila 4.8 miliona dinara.

Alo media system je dobio 2.4 miliona dinara za reklamu u listu Alo i na njegovom portalu, dok je Politika dobila 3 miliona za reklamiranje u svojim medijima, a Nedeljnik 1.8 miliona.

Internet group je dobio 3.6 miliona dinara za RTS-ovu reklamu na portalu telegraf.rs, a Color media comunications 600.000 dinara za reklamu na portalima nadlanu.com i diplomacyandcommerce.rs. Izdavač Informera, Insajder tim je dobio 2.4 miliona dinara od RTS-a, a isto toliko i Medijska mreža za reklamu u "Srpskom telegrafu".

U obrazloženju ovakve nabavke stoji da ove usluge može da isporuči samo određeni privredni subjekat zbog "nepostojanja konkurencije iz tehničkih razloga", što jeste u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Međutim, isti Zakon kaže da ovo obrazloženje može da se primeni "samo ako ne postoji odgovarajuća alternativa ili zamena, a nepostojanje konkurencije nije rezultat namere da se određenom privrednom subjektu neopravdano da prednost ili da se dovede u nepovoljan položaj".

Dakle, pregovarački postupak se sprovodi samo ako bez sumnje nema drugih ponuđača koji bi mogli odgovoriti na javni poziv.

Budući da je u svakoj partiji tačno navedeno u kojim medijima RTS želi da se reklamira, postavlja se pitanje da li ipak postoji namera da se nekim medijima da prednost u postupku javne nabavke, jer u Srbiji je ipak registrovano oko dve i po hiljade medija?

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Namirivanje

Zoran Živković [03.05.2024.]




Video dana

Fitnes oprema

Anketa

Kojim rečima čestitate Uskrs?

Rezultati