Društvo i ekonomija

Direktno.rs

11. 01. 2022. 13:15 0

Kako možete zaraditi dodatni novac kroz affiliate marketing?

Affiliate marketing je praksa koja je u svetu zaživela davnih dana, jer ovaj vid promocije zahteva minimalna ulaganja, a donosi odličnu novčanu dobit. Na našem tržištu affiliate marketing je još uvek u povojima, što svim zainteresovanim stranama daje mogućnost priključivanja i ubiranja velikih provizija za izvršene usluge. U nastavku teksta upoznaćemo vas sa konceptom affiliate marketinga i načinom priključivanja ovom vidu poslovanja.

Šta je affiliate marketing?

Affiliate marketing je vid digitalnog marketinga koji podrazumeva zaradu bez direktne prodaje - vi ste posrednik između prodavca i kupaca - a posredovanje vršite promocijom proizvoda ili usluga na vašem web sajtu. Affiliate marketing je model monetizacije gde se pridruženi partner, a to ste u ovom slučaju vi, nagrađuje isplatom za pružanje određenog rezultata prodavcu ili oglašivaču.

Najčešće je prodaja rezultat za koji ćete zaraditi novac, međutim, u nekim slučajevima, zavisno od programa, možete zaraditi novac privlačenjem novih lidova, korisnika besplatnog probnog perioda, klikovima na web sajt prodavca ili preuzimanjem aplikacije.

Affiliate programi su obično besplatni i može im se priključiti bilo ko, dok god je relevantan izvor, tako da ne morate da brinete o visokim troškovima održavanja ovog vida marketinga - štaviše. Nećete morati da idete na sastanke, pregovarate, sklapate ugovore. Posao obavljate od kuće. Potrebno je samo da osmislite dobru strategiju za promovisanje proizvoda koji reklamirate.

Dobro osmišljena i realizovana, ova prilika zasnovana na učinku može da pređe od sporedne sitne zarade do ozbiljnog izvora prihoda, zavisno od vašeg angažmana i organizacije.

Koji su elementi affiliate marketinga?

Affiliate marketing ima tri osnovna elementa - prvi je proizvođač proizvoda ili usluge, drugi ste vi - partner-posrednik (affiliate), a treći su kupci.

Proizvođač

Kako bi ste uopšte mogli da budete posrednik u prodaji potrebno je pre svega da nađete proizvode koje ćete promovisati. U affiliate marketing nisu uključeni samo proizvođači garderobe, kozmetike ili kućnih potrepština. Podjednako možete posredovati u prodaji turističkih aranžmana, izrade natalnih karti, prodaji SEO paketa itd.

Svaki prodavac ima ciljnu grupu za proizvod ili uslugu koje plasira na tržište. Vaš zadatak u ovom slučaju jeste da istražite tržište i osmislite marketinški plan koji će potrošačima biti uverljiv i navesti ih da preduzmu konkretne korake i angažuju se.

Affilate marketing je za prodavce uglavnom sporedni izvor prihoda, ali kao takav je veoma isplativ i stoga su voljni da ponude proviziju za usluge. Posrednik sprovodi celu kampanju u sopstvenoj režiji, a prodavac je samo odobrava i nema nikakav angažman, niti toškove. Isplatu vrši tek kada posrednik ostvari rezultate - dovede kupce na sajt.

Posrednik - affiliate partner

Affiliate marketing počiva na angažmanu posrednika - affiliate partnera prodavca. Posrednik promoviše proizvode ili usluge, a zauzvrat dobija procenat od prodaje.

Kako biste postali affiliate potreban vam je sajt, iako je u nekim slučajevima affiliate link moguće postaviti i na društvene mreže (recimo, na Instagramu ne možete link postaviti ispod fotografije, u opisu proizvoda, već samo u bio, dok na Facebook-u možete implementirati link u opise fotografije ili video zapisa).

Kupac

Poslednja, i ujedno najbitnija, karika ovog lanca jeste kupac koji odlučuje da li će dati svoj novac za proizvod ili uslugu koju prodavac plasira, a affiliate reklamira. Od kupca zavisi sve - ako ne obavi kupovinu prodavac neće zaraditi ništa, a takođe ni affiliate partner koji proviziju dobija za uspešne transakcije. S tim u vezi, veoma je važno da affiliate partner pronađe pravi model komunikacije sa kupcima, kako bi ih zainteresovao i naveo da preduzmu željene korake.

Kako se uključiti u affiliate marketing?

Kako biste se uključili u affiliate program potrebno je da odete na sajt prodavca, prijavite se i sačekate odobrenje u vidu koda po kojem će biti prepoznato da potencijalni klijenti dolaze sa vašeg sajta ili drugog kanala promocije. U program affiliate marketinga se moguće uključiti i putem affiliate mreža, koje su za početnike bolji odabir.

Affiliate mreže funkcionišu kao posrednik između prodavca i affiliate partnera. Mreže uglavnom imaju baze proizvoda i pokrivaju više poslovnih niša, te stoga mogu povezati prodavce sa odgovarajućim posrednicima. Štaviše, mreža postavlja ceo proces, odredbe i uslove i obezbeđuje platformu za reklamiranje. Affiliate mreža takođe garantuje da će posrednik biti isplaćen, čak i u slučaju da prodavac prestane da posluje ili ima bankrot.

Nasuprot affiliate mrežama, affiliate programi za pridruženi marketing obično zahtevaju da celokupan proces partner kreira samostalno. Međutim, priključivanje affiliate mreži ne uključuje nijednu od ovih procedura - partneri mogu odmah da počnu sa radom. Međutim, treba imati na umu da affiliate mreže često naplaćuju značajne članarine za uključenje.

Kanali promocije affiliate marketinga

Affiliate linkove je moguće postaviti na brojnim kanalima. Ono što je najbitnije jeste da kanal promocije posećuje ciljana publika. Količina saobraćaja nije uvek presudna - nekad ćete više uspeha ostvariti sa manje klijenata ako ciljano dolaze na vaš sajt i veruju u vaš autoritet i preporuke. Postoji više načina na koje možete angažovati potencijalne klijente:

Specijalizovani sajtovi - ako je sajt specijalizovan za određenu oblast i ima publiku koja mu veruje, čak i manji broj posetilaca može doneti značajne rezultate. Recimo, na vaš sajt o nezi kose dolazi 300 žena - ako preporučite proizvod za suvu kosu, kupiće ga 200, jer vam veruju. Ako isti proizvod preporuči portal sa hiljadama poseta nema garancije da će ostvariti jednako dobar rezultat.

Posećeni portali - portali koje dnevno posećuje veliki broj ljudi imaju veliki potencijal u affiliate marketingu, jer su velike šanse da će neko od posetilaca i kupiti proizvod klikom na link, iako garancije naravno nema.

Influenseri - bilo da su u pitanju poznate ličnosti, jutjuberi ili tviteraši, influenseri imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama. Reklamiranjem određenog proizvoda skreću pažnju fanovima, a stopa konverzija influensera obično biva veoma visoka.

Email marketing - veoma efikasan vid marketinga koji zahteva minimalna ulaganja, a obraća se direktno potrošaču. Affiliate linkove je moguće implementirati u personalizovane poruke koje takođe imaju odličnu stopu konverzija.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izborna trka

Zoran Živković [27.04.2024.]




Video dana

Tuđa ruka svrab ne češe

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati