Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

[ Izvor: Nova ekonomija ]

08. 06. 2021. 10:41 3

RTS za reklamiranje u režimskim tabloidima daje do 45,5 miliona

Radio televizija Srbije (RTS) platiće reklamiranje svog programa u štampanim medijima i na portalima do 45,5 miliona dinara (sa PDV-om) u narednih godinu dana, pokazuju podaci iz Odluke o dodeli ugovora. Reklame javnog servisa pojaviće se u Gloriji, Storiju, Informeru, Srpskom Telegrafu, Politici, Alou, Mondu i drugim medijima.

Najviše novca otići će firmama Color Media International, Adria Media Group i Ringier Axel Springer, piše Nova ekonomija.

Rukovodstvo RTS-a je medije u kojima želi da se oglašava biralo na osnovu čitanosti, ciljnih grupa kojima se prezentuju program i informacije RTS-a, ali i na osnovu analiza koje "RTS redovono dobija od agencija za praćenje medija i istraživanja koje RTS radi u okviru svojih delatnosti", navodi se u obrazloženju.

Kako objašnjavaju, zadatak tih analiza je da se utvrdi koliko često se u medijima pojavljuju komentari o RTS-u, ko su pošiljaoci poruka, šta su glavne kritičke primedbe, ko su lica koja se pojavljuju kao predmet kritike, ali i "šta je cilj komentara i koji se značaj pridaje tim komentarima", a sve to, kako se zaključuje - "u cilju ostvarivanja osnovnih zadataka i uloge RTS-a kao Javnog medijskog servisa Srbije.

U obrazloženju se objašnjava i kako su izabrani tabloidi Informer i Srpski telegraf.

Ukupna procenjena vrednost nabavke usluga reklamiranja programa RTS-a u štampanim i onlajn medijima bila je 42 miliona dinara bez PDV-a.

RTS je sproveo pregovarački postupak bez objavljivanja poziva, a nabavku podelio na 15 partija. To znači da je za svaku pojedinačnu partiju pozvao direktno firmu za koju je rukovodstvo Javnog servisa mislilo da bi moglo da im obezbedi reklamiranje u određenim medijima.

Koje će to firme biti i nije bilo teško predvideti s obzirom na to da svaka partija sadrži ime medija u kome RTS želi da se reklamira.

RTS je sa većinom izdavača medija sklopio ugovore na iznose koji su višestruko manji od procenjene vrednosti pojedinačne partije.

Na primer, u okviru partije koja se zove "Reklamiranje programa RTS u štampanom izdanju "Večernje novosti" i magazinu "TV novosti " i na portalu "novosti.rs" RTS je sklopio ugovor vrednosti od 458 hiljada dinara, iako su procenili da bi za reklamiranje u ovim medijima platili i do pet miliona dinara. Međutim, u napomeni piše da "ugovor proizvodi pravno dejstvo maksimalno do utroška sredstava za predmetne usluge u iznosu procenjene vrednosti nabavke do 5.000.000 dinara bez PDV-a, ali ne duže od godinu dana".

To može značiti da će RTS u narednih godinu dana dodatno zakupljivati prostor za reklamiranje u Večernjim novostima sve dok ne potroši predviđenih pet miliona bez PDV-a, odnosno ukupno šest miliona sa uračunatim PDV-om.

Isti princip i kod ugovora sa kompanijama Ringier Axel Springer (do 5 miliona bez PDV-a, 6 miliona sa PDV-om), Adria Media Group (do 3,5 miliona bez PDV-a, 4,2 miliona sa PDV-om), Alo media system (do 2 miliona bez PDV-a, 2,4 miliona sa PDV-om), NIP Nedeljnik (2,5 miliona bez PDV-a, 3 miliona sa PDV-om), Publisher koja izdaje Nedeljni ekspres (1,3 miliona bez PDV-a, 1,56 miliona sa PDV-om), Internet Group koja izdaje Telegraf (4,8 miliona bez PDV-a, 5,76 miliona sa PDV-om, Mondo INC (3,5 miliona bez PDV-a, 4,2 miliona sa PDV-om), Insajder tim koji izdaje Informer (2 miliona bez PDV-a, 2,4 miliona sa PDV-om), Media Daily iz Zagreba (100 hiljada, ne obračunava se PDV), Medijska mreža koja izdaje Srpski Telegraf (2 miliona bez PDV-a, 2,4 miliona sa PDV-om).

Sa firmama NID Color Mediainternational koja izdaje Gloriju, Story i Hello magazin (7,2 miliona sa PDV-om), Color Media Communications (954 hiljada sa PDV-om) i Politika (914 hiljada sa PDV-om) su sklopljeni ugovor bez napomene o mogućem povećavanju vrednosti.

Podsetimo, RTS je nedavno dobio državnu pomoć od 105 miliona dinara za digitalizaciju svoje arhive.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Vlast na poligrafu

Zoran Živković [26.07.2021.]


Video dana

Zadivljujuće akrobacije

Anketa

Ko je stvorio Velju Nevolju?

Rezultati