Društvo i ekonomija

[ Izvor: 021.rs ]

01. 05. 2021. 14:44 14

Šta se dešava sa OTP BANKOM? Građani besni, pare zarobljene!

Posle integracije Vojvođanske banke u OTP banku koja je izvršena 30. aprila, klijenti ove dve banke, kako sami kažu, imaju velike probleme sa korišćenjem usluga ovih banaka.

Već više od dve nedelje veliki broj klijenata pomenute dve banke žali se na nemogućnost korišćenja bankarskih usluga. Nekolicina ljudi koji tvrde da su klijenti ovih banaka žalilo se kako redakciji 021.rs, tako i na komentarima na stranicama OTP banke po društvenim mrežama.

Ove pritužbe odnose se na različite usluge, a najveći broj istih tiču se korišćenja usluga elektronskog bankarstva, dok se pojedinci žale i na to da im kartice ne rade, da uplate ne prolaze kao i da građani jednostavno ne mogu da pristupe svom novcu, koji se nalazi na njihovim računima.

Osim toga što su klijenti ovih banaka iznervirani nedostupnošću usluga za koje plaćaju, ono što ih, kako sami kažu, najviše frustrira jeste to što od banke ne mogu da saznaju kada će ovaj problem biti rešen, pošto čekaju i po nekoliko sati kako bi stupili u kontakt sa zaposlenima u kol centru.

- Već sedam dana ne mogu da prebacim svoj novac na račun fizičkog lica i da koristim taj novac. Razumem da je haos u IT službi zbog spajanja banaka, ali to su neke osnovne stvari koje bi trebalo da funkcionišu - glasi jedan od komentara.Pojedini klijenti su takođe komentarisali i to što ne mogu da vide istoriju plaćanja.

- Na m-bankingu su izbrisali celokupnu istoriju računa (uplate, isplate, plaćanja i sl.) a da o tome prethodno ne obaveste klijente! Neverovatno i neprofesionalno, a da ne govorim o neposlovnosti - piše nezadovoljni klijent.

Klijentkinja ove banke kaže da je tokom praznika, kada je i vršeno "spajanje banaka" otputovala i želela da sipa gorivo na jednoj od pumpi, ali kartice nisu funkcionisale, iako je OTP banka dan pre otpočinjanja procesa integracije Vojvođanske banke objavila da bi bilo dobro da korisnici znaju da će tokom praznika platne kartice i bankomati neometano funkcionisati, dok će m-bank i e-bank aplikacije biti privremeno nedostupne, ali tom prilikom nisu naveli o kojem vremenskom periodu je reč.

Kako iz službe za komunikaciju i odnose sa javnošću OTP banke odgovaraju, nova OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, nastala kao rezultat procesa integracije OTP banke Srbija a.d. Beograd (bivše Societe Generale Srbija) i Vojvođanske banke a.d. Novi Sad, počela je sa radom 5. maja.Oni navode i da integracioni proces koji je trajao 19 meseci predstavlja najkompleksniju bankarsku integraciju ikad realizovanu na ovim prostorima.

- S obzirom na to da su spajanjem nastale određene promene za klijente, poštujući zakonske rokove i okvire, ali i dobru poslovnu praksu, od februara meseca 2021. godine je počela intenzivna komunikacija ka klijentima koja i dalje traje. Putem pisama, emailova, viber i sms poruka, poruka u aplikacijama elektronskog bankarstva, putem obaveštenja na sajtu naši klijenti su blagovremeno raspolagali svim relevantnim informacijama - tvrde iz OTP banke.

Kako sami kažu, jedna od najvećih promena bila je izmena računa za klijente nekadašnje OTP banke, pa je bilo važno da obaveste sve od kojih očekuju uplate na koje račune da to čine. U svakom trenutku klijenti su na posebnom mikrosajtu mogli da pronađu informacije i provere koji im je novi broj računa.

- Odgovorno tvrdimo da nijednom klijentu nije nestao novac sa računa i da sve uplate koje su izvršene na ispravan broj računa su evidentirane. Manji broj klijenata je iskusio određeno kašnjenje u obradi uplate ali iz razloga koji nemaju veze sa integracijom banaka već isključivo sa neradnim danima tokom praznika kada platni promet Srbije nije radio - dodaju u banci.
S obzirom na to da banke reklamiraju svoju uslugu kao najbolju, iz Udruženja potrošača "Efektiva" kažu da bi one u skladu sa tim morale tako da se odnose i sa klijentima.

- Očigledno je da imaju nekih softverskih problema, ne verujem da bi i jedna banka namerno uzela novac. Ono što jeste problem je to da nam svaka banka svakodnevno reklamira svoju uslugu kao najbolju, unapređenu, a onda se desi da zbog nekog softverskog problema nemate svoj novac na raspolaganju jednog dana, kada se na primer nađete u nekoj situaciji gde vam je novac preko potreban, vi ne možete da ga iskoristite - kaže predsednik "Efektive" Dejan Gavrilović.

On dodaje i da ukoliko neko plaća uslugu koja treba da bude u funkciji 30 dana u mesecu i sedam dana u nedelji i ako trgovac ne ispunjava svoju ugovornu obavezu da tu uslugu održava funkcionalnom, onda potrošač ima pravo na umanjenje cene koju je platio za održavanje računa ili za e-banking.

Potrošač ima pravo i na obeštećenje koje može da potražuje od banke ukoliko u određenom momentu zbog pomenutih problema nije mogao da pristupi svojim sredstvima.

- Kada banke potražuju, mora da im se plati u dan, ako se zakasni oni odmah računaju zateznu kamatu, dok s druge strane u situacijama kada oni ne ispoštuju obaveze koje imaju prema klijentima onda kažu da je to "viša sila" samo da izbegnu odgovornost - priča Gavrilović.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 14

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Slobodni izbori

Zoran Živković [11.06.2025.]




Video dana

Nije veverica

Anketa

Da li je blokada u više gradova istovremeno dobra ideja studenata?

Rezultati