Društvo i ekonomija
26. 04. 2021. 14:06 11
Dva minuta snimka nesreće imaju Vučić ili Hrkalović?
Osnovni sud u Nišu je krajem prošle nedelje osudio na tri godine i deset meseci zatvora Dejana Stanojevića, vozača direktora Koridora Srbije Zorana Babića, zbog toga što je 31. januara 2019. godine službenim automobilom udario vozilo koje je stajalo na naplatnoj rampi kod Doljevca, kada je poginula Stanika Gligorijević (52), a pet osoba teže i lakše povređeno.
Utisak koji deli deo učesnika suđenja, izveštača i javnosti je da se i po izricanju presude ne zna puna istina o nesreći, a pre svega da li je službenu "škodu superb" vozio Stanojević ili, ipak, njegov poslodavac.
Prvostepena presuda Stanojeviću za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja izrečena je uprkos manjkavim dokazima, među kojima je i kompromitovani snimak nesreće sa nadzorne kamere na naplatnoj rampi, na kojem nedostaju dva ključna minuta unutar kojih je službena "škoda" velikom brzinom udarila u dva vozila koja su stajala zbog plaćanja putarine. Zbog ovakvog nedostatka ne može se neposredno videti ko je upravljao "škodom", piše Danas.
- Postoji evidentna manjkavost snimka nadzorne kamere, jer nedostaju dva minuta, ali sudu nije ponuđen nijedan dokaz da je "škodom" upravljao oštećeni Babić, uprkos tome što je tada na naplatnoj rampi bio veliki broj ljudi, od kojih bi bar neki o tome mogli da svedoče. Za sud je neprihvatljivo da postoji takva zavera ćutanja, u cilju plasiranja i zaštite neistine - rekao je sudija Miško Radivojević, uz zaključak da je sud zbog toga "sa velikim stepenom izvesnosti" utvrdio da je službenim vozilom upravljao Stanojević.
Za pravnog zastupnika dela oštećenih, advokata Božu Prelevića, nije bilo dileme da je službenim vozilom upravljao Babić, a da to sakrivaju "kompromitovani" dokazi, ali bez krivice suda i tužilaštva koji su nastojali da ih pribave i "postupali profesionalno". On je isticao da nakon nesreće nije urađen tehnički pregled "škode" i nisu skinuti DNK tragovi sa njenog volana, menjača i šoferšajbne.
Telesna povreda Babića - prelom leve butne kosti i prvog slabinskog pršljena, tipična je za osobe koje sede na mestu vozača, a ne za nekog ko je, po sopstvenoj tvrdnji, spavao na zadnjem sedištu. Kod Stanojevića u vreme nesreće nije konstatovana nijedna povreda, već je on nesmetano šetao i telefonirao, a kasnije je pribavljena dijagnoza "suspektnog preloma", koja nije potvrđena rendgenskim snimkom.
- Ključni nedostatak je, ipak, snimak na kojem nedostaju dva krucijalna minuta, a koji se nalaze kod predsednika Republike (Aleksandra Vučića). On je to sam priznao u javnom istupu, kao i prilikom posete porodici poginule Stanike Gligorijević, kada je rekao da je lično video kompletan snimak, koji je, kako je rekao, "jeziv" i "užasan" - kaže Prelević za Danas.
On dodaje da je još pre dva meseca uputio dopis Vučiću i Povereniku za informacije od javnog značaja, u kojem traži da Vučić dostavi sudu kompletan snimak nesreće sa nadzorne kamere na naplatnoj rampi Doljevac. Vučić mu nije odgovorio, a Poverenik ga je obavestio da to ne spada u njegovu nadležnost.
Bivši pripadnik Odeljanja za tajno praćenje Ministarstva unutrašnjih poslova Milan Dumanović je, međutim, krajem prošle sedmice kazao da su nedostajuća dva minuta na ovom snimku "dokaz koji Dijana Hrkalović ima protiv Aleksandra Vučića". U emisiji "Dobar, loš, zao" Dumanović je kazao da nekadašnja državna sekretarka u MUP-u poseduje audio snimak u kome "neko naređuje nekome, odnosno agenciji, da skloni" ta dva minuta sa snimka. Dodao je da Hrkalović "ima više od 20 audio i video zapisa" ovakve i slične vrste "koje čuva na više mesta".
Predsednik Srbije je u avgustu i septembru 2019. godine negirao tvrdnje da je Babić vozio, precizirajući da je video snimak sa naplatne rampe, ali ne navodeći po kom osnovu je ostvario uvid. Obećao je da će "učiniti sve što je u njegovoj moći", odnosno "zamoliti nadležne državne organe" da taj snimak dobiju i mediji, koji bi na taj način "videli kakvim su se lažima služili prethodnih meseci".
U delu medija i na društvenim mrežama je od početka nesreće ukazivano na kontroverze u vezi sa tim ko je bio vozač službene "škode".
Tadašnji predsednik Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović kazao je da je, prema saznanjima koje ima, posle nesreće "šest ili sedam ljudi vadilo Babića sa mesta vozača i prebacivalo ga na zadnje sedište".
Babić je nakon tih izjava tužio Trifunovića zbog povrede časti i duševnog bola, zahtevajući naknadu štete od milion dinara.
Naplatna rampa kod Doljevca uklonjena je u junu 2020. godine, uz obrazloženje Puteva Srbije da se to čini "kako bi se ubrzao saobraćaj kroz Srbiju nakon završetka Koridora 10".
Komentari 11
ostavi komentar