Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

S. M.

06. 04. 2021. 07:43 29

REKAO "NE" IZVRŠITELJIMA: "EPS legalizovao pljačku!"

Miodrag Lekić iz Kruševca rešio je da se suprostavi, kako kaže, legalizovanoj pljački EPS i da dokaže da je u pravu, jer su mu poslali izvršitelje za dug za koji nije znao. Sve je počelo prošle godine februara meseca kada je Lekić strujomeru promenio namenu.

- U mojoj kući bio je strujomer koji nije korišćen dve godine, a redovno sam plaćao mesečnu taksu održavanja od 1.500 dinara, pa sam rešio da mu promenim namenu sa virmanskog potrošača na domaćinstvo. Uredno sam platio taksu u iznosu od 2.064 dinara, kao i kompletno dotadašnje dugovanje po računima u ukupnom iznosu od 2.723 dinara, napisao zahtev i mislio sam da je priča završena. Zamislite moje iznenađenje kada su mi poslali izvršitelje u roku od dva meseca za navodni dug od 1.700 dinara, uz izvršiteljsku taksu od 10.000 dinara. Kada sam otišao u ED Kruševac da pitam o čemu je reč, rečeno mi je da je trebalo da se informišem i da je zahtev obrađen posle 15 dana, te se pojavio taj međuprostor. Onda sam i to platio, ali je izvršenje ostalo - priča Lekić i dodaje da je čak i dobio obaveštenje od ED Kruševac da je dug platio.

On podseća da ga nisu obavestili ni o tom dugu, niti o tome što su mu promenili ED broj, a naredni račun koji je dobio za struju bio je 500 dinara, koji je takođe platio.

- Tek tada sam saznao da su mi poslali dva računa, od kojih ja nisam primio taj jedan. Uopšte ne znam zašto su slali dva i zašto nisu, kao što to biva, sva dugovanja napisali na istom računu. Sva moja obrazloženja nisu uzeta u obzir i uputili su me da svoja prava potražim na sudu. Od tada se vodi taj postupak i, evo, ročište je zakazano za 20. jun - dodaje naš sagovornik.

U međuvremenu je dobro proučio zakone, posebno Zakon o zaštiti potrošača, u kojem se navodi da je potražilac, odnosno u ovom slučaju ED kruševac dužan da obavesti potrošača o promeni ED broja, dugovanju, a ako je došlo do administrativne greške, kao u Lekićevom slučaju, dužni su da je otklone. Međutim, oni to nisu učinili.

- Ja znam da nisam kriv i neću da platim nešto što je tuđa greška. U stvari, mislim da je ovo legalizovana pljačka i da je mnogo onih koji su na sličan način prevareni. Obično, pošto je reč o maloj sumi, građani idu linijom manjeg otpora i plate, pa ne pokušavaju da dokažu svoju nevinost, ali ja sam rešio da uradim baš suprotno, jer smatram da se ovim pljačkama treba stati na put. Ovo više nema smisla šta rade - rešen je naš sagovornik.

On dodaje da je poverilac svojim nečinjenjem doveo njega, kao korisnika, u zabludu da su sva dugovanja izmirena i da ne postoje nikakva dalja potraživanja pri čemu ga je doveo u nezavidan položaj i izložio dodatnom trošku.

Citirajući Njegoša: "Vuk na ovcu svoje pravo ima, ka tirjanin na slaba čovjeka; al' tirjanstvu stati nogom za vrat, dovesti ga k' poznaniju prava, to je ljudska dužnost najsvetlija" Lekić završava svoje obraćanje i dodaje da neće odustati u dokazivanju svoje pravde.

U ED Kruševac nam je rečeno da se moramo obratiti centrali u Beogradu, jer oni nisu nadležni da daju izjave. Ipak, nezvanično su krivicu prebacili na Poštu, jer ona isporučuje račune korisnicima!

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 29

ostavi komentar
Vidi još

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Koaliciono pozorištance

Zoran Živković [21.09.2021.]


Anketa

Ko je najbolji Vučićev "prijatelj"?

Rezultati

Video dana

Ko izvuče, njegovo je!