Društvo i ekonomija
18. 02. 2021. 23:08 5
"Kraljevo bez voznog reda i autobuske stanice u 21. veku?!"
"Građani Kraljeva šest godina unazad muku muče sa javnim gradskim i prigradskim prevozom, od trenutka kada je kraljevački prevoznik "Autotransport" otišao u stečaj. Ostavši bez sopstvenog autoprevoznika grad, odnosno gradska vlast je sklopila nekoliko krajnje sumnjivih ugovora sa različitim konzorcijumima koji novac dobijen iz gradskog budžeta nisu opravdali kvalitetom usluge", navodi se u saopštenju kraljevačkog odbora Stranke slobode i pravde.
U saopštenju, čiju sadržinu prenosimo u celosti, dalje se navodi:
"Naime, grad sklapa ugovor sa konzorcijumom na čijem čelu je preduzeće Vulović transport iz Kragujevca - štetan po grad, ali i po bivše radnike Autotransporta koji početkom 2016. godine odlazi u stečaj. Od jula 2015. do decembra 2018. godine iz gradske kase ovom konzorcijumu je na ime prevoza isplaćeno preko tri miliona evra.
Vulović transport je koristio kancelarije na autobuskoj stanici, parking, čekaonice i ostale resurse nekadašnjeg Autotransporta, besplatno ili uz minimalnu nadoknadu. Nezadovoljstvo građana ovim prevoznikom, posebno skupoćom javnog prevoza je raslo. Pune četiri godine Kraljevčani su se neopravdano vozili skuplje od stanovnika susednih gradova, a novac iz budžeta se neštedimice rasipao. Grad Kraljevo je Vulović transportu plaćao nečuvenih 59 dinara po kilometru.
Pod pritiskom javnosti krajem 2018. godine raspisan je novi poziv za javno privatno partnerstvo kojim je opet predviđena dotacija iz budžeta grada, ali u najvišem iznosu od 45 dinara po kilometru, čime bi se ostvarila ušteda budžeta od dva, tri miliona dinara. Za novog prevoznika izabrana je firma "Auto-prevoz Čačak" koja je ponudila 44 dinara po kilometru.
Izborom novog prevoznika problemi građana sa gradskim prevozom se nastavljaju. Od nepostojećeg voznog reda, neredovnog saobraćanja u nekim selima do poskupljenja usluga.
Naime, kada je napravljen ugovor sa "Auto-prevozom Čačak" nije jasno definisana obaveza informisanja putnika, novi prevoznik shodno tome ne objavljuje red voznje. Tako da je putovanje gradskim i prigradskim saobraćajem čista lutrija. Građani nekada satima čekaju autobus da bi na kraju bili prinuđeni da se služe alternativnim prevozom. Posebno su loše pokrivene saobraćajne linije prema Roćevićima, Samailima, Vrdilima.
Građani su takođe ogorčeni i zbog poskupljenja gradskog i prigradskog prevoza u decembru 2020. godine kada su gradski većnici podržali predlog da gradski prevoz poskupi za 8,98 odsto na zahtev prevoznika "Auto-prevoz Čačak".
Gradonačelnik je tom prilikom podržao odluku većnika rečima: "Poskupljenje nije 30-40 odsto, nego primerenih 8,98 i to je samo dovođenje cene prevoza u realan okvir".
Postavljamo pitanje: "Za koga realan?"
Očito da gradonačelnik nije svestan da treba da zastupa interese građana koji su mu dali mandat, a ne interese privatnih konzorcijuma.
Građani Kraljeva su taoci neodgovorne vlasti koja je nizom pogrešnih odluka oštetila budžet grada i ujedno ugrozila interes građana lošim, nepouzdanim i skupim gradskim prevozom. Građani su prinuđeni da koriste alternativne prevoznike, što je nedopustivo ako se uzme u obzir da se "Auto-prevoz Čačak" dotira iz gradskog budžeta, novcem svih građana.
Dodatni problem Kraljevčanima je i činjenica da Kraljevo već godinama nema ni autobusku stanicu, nekadašnja, urušena, devastirana i zapuštena, pretvorena je u autobusko stajalište. Ona predstavlja ruglo grada i mada gradski čelnici obećavaju da će pitanje autobuske stanice resiti za novih 89 miliona naseg novca, nije im za verovati. To je samo još jedno u nizu obećanja...
Mi, iz Stranke slobode i pravde postavljamo pitanja:
- Kada će građani Kraljeva dobiti modernu autobusku stanicu i kvalitetan gradski i prigradski prevoz? Ipak je 21. vek.
- Da li će i ko od gradskih funkcionera SNS-a odgovarati zbog ugovora sa privatnim konzorcijumima koji su direktno oštetili budžet grada?", zaključuje se u saopštenju kraljevačkog odbora Stranke slobode i pravde.
Komentari 5
ostavi komentar