Etihad prekida partnerstvo sa Er Srbijom? | Društvo i ekonomija | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

[ Izvor: exyuaviation.com ]

11. 12. 2020. 07:00 3

Etihad prekida partnerstvo sa Er Srbijom?

Avio kompanija Etihad je na neodređeno vreme prekinuo letove između Abu Dabija i Beograda i čini se da će sledeće godine prekinuti partnerstvo sa "Er Srbijom", što ukazuje da će se njihovo delimično vlasništvo nad kompanijom prekinuti, piše portal exyuaviation.com.

Ovaj medij navodi da je Etihad obnovio letove između Abu Dabija i Beograda u julu, ali ih je 14. oktobra prekinuo na šest nedelja. Kasnije je odložio obnavljanje letova do januara 2021. godine, da bi sada potpuno obustavilo prodaju karata i više ne nudi opcije srpskoj prestonici preko punktova u Evropi, odakle se vrši deljenje na letovima Er Srbije.

"Etihad se dobro pokazao u svojoj saradnji sa Beogradom, koja je pokrenuta 2013. godine, profitirajući od opsežnog partnerstva za deljenje kodova sa srpskim avio prevoznikom. Održavali su letove svakodnevno sve do pandemije koronavirusa, dok je tokom protekla dva leta imala 12 nedeljnih rotacija između dva grada. U 2019. aviokompanija je obavila 462 jednosmerna leta između Abu Dabija i Beograda, nudeći 62.832 mesta u jednom smeru", piše exyuaviation.com.

Trenutno Etihad ima kod oznake i brojeve letova na linijama Er Srbije do i iz Amsterdama, Barselone, Berlina, Bukurešta, Kaira, Kopenhagena, Dizeldorfa, Frankfurta, Helsinkija, Kijeva, Ljubljane, Londona, Madrida, Milana, Njujorka, Podgorice, Praga, Rima, Moskve, Sofije, Skoplja, Stokholma, Štutgarta, Tirante, Tivta, Venecije i Beča. Neke od ovih ruta su privremeno obustavljene zbog koronavirusa, a Etihad je odbio da komentariše najnovija dešavanja.

Srpska vlada je nagovestila da Etihad može da izađe iz svog deoničkog vlasništva na Er Srbijom. U junu je država započela razgovore sa nacionalnim prevoznikom Emirata o njegovoj budućoj ulozi u avio-kompaniji. Vlada Srbije je trada konstatovala da će zahtevati da Etihad pokrije deo gubitaka nastalih tokom krize izazvane koronavirusom, inaće će želeti da zauzme veći udeo u ovoj avio kompaniji.

- Što se tiče Er Srbije, ne samo da će nastaviti da posluje, već ćemo imati dovoljno snage i znanja da preuzmemo vlasnički udeo, ukoliko budemo morali da dokapitalizujemo kompaniju. To uopšte nije problem. Er Srbija će biti uspešna avio-kompanija i ponos Srbije svuda u svetu - rekao je juče predsednik Srbije Aleksandar Vučić, dok portal exyuaviation.com navodi da je vlasničku udeo Vlade Srbije u ovom partnerstvu 51 odsto, dok Etihad drži 49 procenata.

Pomenuti portal dodaje da je u oktobru Vlada Srbije usvojila uredbu koja omogućava dokapitalizaciju Er Srbije. Njom Vlada može da poveća udeo u kompaniji, koji kasnije može prodati nazad navedenom preduzeću u bilo kom trenutku. Vučić je, inače, tokom leta nagovestio da bi, ako Etihad napusti delimično ili u potpunosti Er Srbiju, mogao da se dovede još jedan strateški partner.

- Možda bismo predstavili neke druge strateške partnere, ali i dalje ćemo držati većinski udeo. Er Srbija će biti naš prevoznik i dalje i biće jača nego danas - rekao je Vučić.

Da podsetimo, ugovorom o strateškom partnerstvu između Etihada i Vlade Srbije, koji je predstavljen u avgustu 2013. godine, avio-kompanija iz Emirata je Er Srbiji stavila na raspolaganje kredit od 40 miliona dolara, koji je 1. januara 2014. godine pretvoren u kapital za period od pet godina. Ovome je odgovarala jednaka injekcija finansiranja od strane Vlade Srbije.

Dve strane su obezbedile dalje finansiranje putem zajmova deoničara i drugih mehanizama finansiranja kako bi se ispunili zahtevi za obrtnim kapitalom i podržao razvoj mreže. Petogodišnji ugovor je kasnije produžen do daljnjeg, međutim umešanost Etihada u Er Srbiju znatno je smanjena, jer je država tokom poslednjih nekoliko godina obezbeđivala subvencije i sredstva za ovu avio kompaniju.

Etihad je u 2019. godini imao gubitak od 870 miliona dolara i njegova kapitalna ulaganja u prevoznike širom sveta su smanjena. Prema ugovoru o transakciji između Etihada i Vlade Srbije, deo vlasništva prevoznika iz Emirata nad Er Srbijom može se prekinuti u bilo kom trenutku. U sporazumu se navodi da Etihad može odustati od dogovora u slučaju materijalnih štetnih događaja. Dalje se napominje: "Ovaj sporazum prestaje da važi od datuma raskida i nijedna strana neće imati nikakvo potraživanje od druge strane".

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Pandorina lopta

Zoran Živković [01.03.2021.]


Video dana

Ne mrdaj ako ti je život mio

Anketa

Šta su radili Dijana Hrkalović i Slaviša Kokeza u policiji?

Rezultati