Društvo i ekonomija
29. 11. 2020. 15:22 1
PRIČAJU BAJKE Super pruge Srbije, a vozovi svaki čas iskaču iz šina
Zorana Mihajlović, ministarka za rudarstvo i energetiku, a doskora građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, neprestano se tokom svog mandata hvalila kako se radi na modernizaciji pruga u Srbiji, naglašavajući kako stanje srpskih pruga pokazuje i snagu države. Međutim, sve češći incidenti na prugama Srbije, svedoče o katastrofalnom stanju železničke infrastrukture.
Incidenti na srpskim prugama su sve češća pojava. Sinoć je na deonici pruge Niš - Lapovo, između stanica Bagrdan i Jagodina, došlo do iskliznuća vagona iz šina, pri čemu je došlo do izlivanja sumporne kiseline.
Pre samo osam dana, železnički saobraćaj između Beograda i juga Srbije bio je u prekidu jer je između železničkih stanica Resnik i Pinosava, iz sastava teretnog voza prevoznika "Srbija Kargo" iskliznuo prvi vagon tovaren sumpornom kiselinom.
Početkom meseca, kod Ripnja je, takođe, iskliznuo teretni voz, prevoznika NCL.
Sredinom oktobra, teretni voz natovaren limovima iskliznuo je sa šina. Saobraćao je iz Radinca za Bar, a sa šina su skliznuli lokomotiva i prvih pet vagona od ukupno 21.
U maju, sudarila su se dva teretna voza u železničkoj stanici Ralja na pruzi Beograd - Niš i iskliznula iz šina.Prema zvaničnim podacima teretnog prevoznika "Srbija Kargo", tokom 2019. desilo se ukupno 87 iskliznuća voza ili manevarskog sastava, od kojih je do 60 nesreća došlo zbog puštanja voza na zauzet kolosek, nepravilnog postavljanja skretanja, slomljenih šina, istrošenih kolosečnih pribora i deformisanih pragova, dok se 17 nesreća desilo nepažnjom trećeg lica ili višom silom. Slična situacija je bila i tokom 2018. i 2017. godine kada je takvih nezgoda bilo 85, odnosno 89.
- Direktno politički odgovorna jeste Zorana Mihajlović koja od 2014. godine priča bajke o modernizaciji pruga - napisao je na svom Tviter nalogu osnivač Centra za lokalnu samoupravu, Nikola Jovanović.
Naime, ministarka Mihajlović je još u martu 2016. godine, najavila da u naredne tri godine očekuje kompletnu modernizaciju železničke mreže. Nalazimo se na kraju 2020. godine, a Srbija i dalje poseduje železnice nalik onima sa prelaska iz 19. u 20. vek.
Vlasti su, treba podsetiti, zbog radova na rekonstrukciji pruge Beograd - Novi Sad, potpuno obustavile saobraćaj u ovom pravcu, ne obezbedivši putnicima alternativni pravac. Zbog ovoga, na desetine hiljada putnika ostalo je bez najjeftinijeg vida transporta, a samo preduzeće Železnice Srbije trpe ogromnu materijalnu štetu. Ministarka je to objasnila "višom silom".
Mihajlovićeva, iako su radovi na pruzi Beograd - Novi Sad još daleko od kraja, već megalomanski najavljuje nove projekte: modernizaciju pruge ka Nišu, rekonstrukciju pruge od Novog Sada do Subotice, obnovu pruge do Bara... Radovi na Prokopu u Beogradu traju kao zidanje Skadra na Bojani, a Beograđani su ostali bez jednog od najznačajnijih simbola svog grada - Železničke stanice, sa koje su putnici imali najbolje veze ka svim delovima grada.
Nizom incidenata na prugama, pokazuje se da vlast pričama samo marketinški podiže sebi rejting, te da je realno nesposobna da uredi železničku infrastrukturu, koja je uvek ogledalo jedne države.
Sada je i Zoranin naslednik u ministarskoj fotelji Toma Mona nastavio sa obećanjima super pruga Srbije, a istina je skroz drugačija.
Komentari 1
ostavi komentar