Društvo i ekonomija
02. 06. 2020. 22:07 7
Gavrilović demolirao Zekićku!
Članica Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) Olivera Zekić izjavila je u emisiji Presing na N1 televiziji da je to telo apsolutno nezavisno i da odoleva pritiscima. Zoran Gavrilović iz BIRODI-ja kaže da je spot problematičan na više nivoa, rekavši između ostalog da predsednik Srbije krši zakone i da se ne zna da li je on predsednik države ili stranke. Takođe je odbrusio Oliveri Zekić da još nije čuo da je REM kritikovao aktuelnu vlast, a imalo je razloga za to.
- REM, a naročito ja, nalazimo se pod stalnim pritiscima već tri godine, pod pritiscima raznih političkih partija. Evo sada vidim da je to došlo i iz vladajuće stranke, zatim i iz opozicionih stranaka koje su htele nekoliko puta mene lično da linčuju, zatim tu je i međunarodni faktor, mediji i vaša kuća i odolevamo svim pritiscima - navela je Zekić, ocenjujući da se se vodi kampanja i protiv nje i protiv REM-a.
Na konstataciju da je njen kolega Slobodan Cvejić rekao da je bilo dopisa drugih subjekata, Zekić tvrdi da to nije tačno, "i da ne bi da komentariše gospodina koji nije tu".
Takođe je dodala da je spot zabranjen većinom glasova i da je i ona takođe glasala za zabranu spota.
Podsetimo, Slobodan Cvejić, član Saveta REM-a je rekao za N1 ranije danas da je to telo reagovalo po službenoj dužnosti, jer je dobilo informaciju, obaveštenje, dopis, od brojnih aktera.
- Znači, udruženja novinara, nevladinih organizacija, itd. koje su imale primedbu na ovaj spot. Netačna je informacija koju sam video u nekim medijima da je ova odluka doneta jer je to N1 tražio - naveo je.
Zoran Gavrilović, sociolog i direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI), kaže da ono što je u tom spotu problematičnije, je "što imamo čoveka za koga se ne zna da li je predsednik države ili stranke".
- Po zakonu o borbi protiv korupcije i po Ustavu Srbije jedna osoba ne može da ima javnu i privatnu fukciju i to je sukob interesa - navodi on.
Gavrilović ocenjuje da je zabraneni spot bio u nekoliko nivoa problematičan.
- Ja sam pravio analizu i dostavio Agenciji za borbu protiv korupcije, ali dobro je da je REM doneo svoju odluku - naveo je.
To o čemu pričate je pitanje za produkcijsku kuću koja je odradila taj spot, rekla je na to Zekić.
Gavrilović je rekao da predsednik Aleksandar Vučić krši Zakon o borbi protiv korupcije praveći ovakve medijske sadržaje.
- Predsednik Srbije je izuzet iz onoga što ćete mi verovatno spočitati, a zove funkcionerska kampanja - rekla je na to Zekić.
Gavrilović je objasnio da član 27 Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, koji je oslonjen na Ustav, zabranuje javnim funkcionerima da svoj javni položaj podređuju privatnim interesima, a da je politička stranka asocijacija privatnog interesa.
- Aleksandar Vučić je, kao predsednik SNS, definisao kriterijum i predložio članove liste SNS. Ti ljudi će izaći na izbore, napravljena je kampanja "Aleksandar Vučić - Za našu decu", gde će da uloži svoju enormno veliku popularnost i ti ljudi koje je on podržao će ući u Skupštinu, i ti ljudi će kontrolisati njega, kao predsednika Srbije da li poštuje Ustav. To je školski primer sukoba interesa - rekao je Gavrilović, dodajući da je spot problematičan i zbog te dimenzije.
"Nikad nisam čuo da REM kritikuje vlast"
Gavrilović je izjavio i da nikada od REM-a nije čuo kritike na račun vlasti.
- Ja sam bio saradnik Saveta za borbu protiv korupcije, a Verica Barać (predsednica saveta) ako je o nečemu pričala, pričala je o položaju Saveta, o neodgovornom odnošenju vlasti prema tom savetu. Ja od članova REM-a to ne čujem. Prvi put kad budete tako javno rekli, imaćete našu podršku - kazao je u obraćanju Oliveri Zekić.
Gavrilović je u polemici, "podsetio" članicu Saveta REM-a da ta institucija ima obavezu da radi još jednu vrstu monitoringa.
- A to je istraživanje javnog mnjenja o zadovoljstvu korisnika usluga emitera, po članu 22/17... Kao što se radi u svetu... Mi to radimo i podaci su da je 20 posto građana zadovoljno uslugama, a 50 odsto smatra da nije pametno da govorite ono što mislite. A REM i RTS su stubovi javnosti u Srbiji - kaže Gavrilović.
Izneo je i podatke monitoringa predsedničkih izbora 2012. i 2017. godine.
- Boris Tadić je kao predsednički kandidat 2012. godine u dnevnicima bio 23 posto vremena, dok je Tomislav Nikolić bio zastupljen 15 odsto od svih kandidata. Vučić je u prvom krugu kao predsednički kandidat 2017. godine imao 40 odsto vremena, Vuk Jeremić 10 posto, a Saša Janković svega devet odsto vremena. A da ne govorimo o tonalitetu - naglasio je Gavrilović.
Komentari 7
ostavi komentar