Društvo i ekonomija
22. 01. 2020. 09:00 0
Vučić direktno: Evo zašto "Er Srbija" ne leti u Prištinu
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić na odlasku iz Davosa uključio se u Jutarnji dnevnik RTS-a, izneo svoju verziju sporazuma sa kosovskim vlastima o vazdušnoj liniji Beograd - Priština i odgovorio na tekst Direktno.rs "zašto će prevoznik biti nemačka Lufthanuza, a ne srpski ponos "Er Srbija".
Kako smo pre dve nedelje javili da će posle 20 godina doći do uspostavljanja povratničke avio linije Beograd - Priština, jer je vlast angažovala istraživačku agenciju "Ipsos Strategic Marketing" da čuje mišljenje javnosti o budućem potezu Vlade "izdaja da ili ne", tako je iz vedra neba u ponedeljak sporazum potpisan! Logično je bilo pitanje zašto onda ne leti naš prevoznik, nego strani, a predsednik je to krenuo da okreće na svoju stranu.
- Videli ste ogromno neznanje, pa su neki pitali zašto ne leti "Er Srbija". Ne leti jer nije zgodno, jer smo se borili da ne leti i to tražili jer bi u ovom trenutku morala i sa njihovim vazduhoplovnim vlastima i kosovskim aerodromom da potpisujemo sporazum. Bilo je mnogo lakše preko "Lufthanze", mi smo tražili da Kfor bude posrednik. Lakše je preko "Lufthanze" - tvrdi Vučić.
Ono što je predsednik u lajvu "zaboravio" da spomene, jeste činjenica da na osnovu Vojno-tehničkog sporazuma iz 1999. godine, odgovornost za vazdušni prostor Kosova ima NATO, odnosno Kfor, i da oni kontrolišu ko leti i koristi nebo iznad južne srpske pokrajine. Tako da Srbija ne može da "traži da Kfor bude posrednik".
- Ali, vi danas morate da kritikuju uspostavljanje avio-linija, izgradnju autoputeva... Ja to ne razumem u 21. veku, to niste mogli ni u 15, ni 16. veku, a kamoli 21. da priuštite. Neki su ostali u ranofeudalnom dobu i ne mogu da se naviknu na savremeno društvo - čudi se predsednik.
Narod u Srbiji je i dalje uskraćen za više pitanja, između ostalog "koliko dugo je planirana avio-linija iz Beograda ka Prištini, ko je pregovarao u to ime i šta je konkretno dogovoreno pre nego što je sporazum potpisan".
Javnost nije ništa ni znala, samo je Marko Đurić na RTS-u u Jutarnjem dnevniku objavio uspostavljanje vazdušne linije i predstavio je kao "najbolju moguću vest". Pa kad je tako, zašto ne vozi naš avio prevoznik, nego nemački, koji se može smatrati i kosovski. "Lufthanzin" ogranak "Jurovings (Eurowings)" ima svoju bazu i veliki značaj na prištinskom aerodromu "Adem Jašari".
Beriša: Nadležnosti će biti prenete kosovskim vlastima
Generalni direktor Kosovske uprave civilnog vazduhoplovstva, Eset Beriš, najavio da će tamošnje vlasti sklopiti dogovor sa NATO u okviru normalizacije kosovskog vazdušnog prostora i ostvarivanja svih uslova za njeno normalno funkcionisanje.
- Kosovske vlasti blisko sarađuju sa zvaničnicima Kfora u smislu koordinacije i odobravanja letova koji se odvijaju u vazdušnom prostoru Kosova. U okviru normalizacije vazdušnog prostora Kosova, nadležnosti će biti prenete lokalnim vlastima, odnosno Upravi za civilno vazduhoplovstvo i Agenciji za kontrolu leta Republike Kosovo - izjavio je Beriša u intervjuu za Dojče Vele.
Po Berišinim rečima i Kosovo i Srbija su potpisnice Sporazuma o zajedničkom evropskom vazdušnom prostoru koji omogućava avio-prevoz u svim zemljama Evropske unije, kao i zemljama-partnerima, odnosno zemljama Zapadnog Balkana.
Vučić izjavio je istakao da nema zakazan sastanak sa predsednikom Crne Gore Milom Đukanovićem, sa kojim će se sresti u Izraelu na obeležavanju 75. godišnjice oslobođenja Aušvica, ali da će pomenuti Zakon o slobodi veroispovesti ako se ukaže prilika za to.
On je rekao i da ne zna kakav rezultat može da se očekuje po tom pitanju, s obzirom na to da su pozicije dve zemlje dijametralno suprotne.
Komentari 0
ostavi komentar