Politika

[ Izvor: N1 ]

08. 08. 2024. 10:12 2

Za kampanju u Beogradu SNS dao četiri miliona evra

Srpska napredna stranka je potrošila skoro 500 miliona dinara, odnosno više od 4,2 miliona evra, na izbornu kampanju za ponovljene beogradske izbore održane 2. juna. I to je samo jedan od 89 gradova i opština u kojima su održani lokalni izbori.

Prema podacima objavljenim na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije, najveći deo budžeta za kampanju u Beogradu naprednjaci su potrošili na televizijsko oglašavanje – čak 346,65 miliona dinara, odnosno 2,9 miliona evra.

Izveštaj koji je objavila Agencija pokazuje da je celokupan iznos otišao na zakupljene termine na televizijama. Najviše su plaćeni termini na Radio-televiziji Srbije – 121,2 miliona dinara (milion i 35 hiljada evra), a nešto manje na TV Pink – 119,8 miliona dinara (milion i 23 hiljade evra).

Ostale prorežimske televizije dobile su daleko manje novca, pa je tako na trećem mestu Televizija Hepi sa 46 miliona dinara (398 hiljada evra). Dvocifren broj u milionima prešle su još samo televizije Prva i B92.

Kada je u pitanju oglašavanje u štampanim medijima, najviše novca je, očekivano, dobio Informer – blizu dva miliona dinara. Prema podacima Agencije za borbu protiv korupcije, SNS je kampanju za beogradske izbore vodio u samo još dve novine – Novostima i Srpskom telegrafu, koji su na konto oglasa prihodovali 753 i 435 hiljada evra.

Da je SNS-u važan svaki glas u Beogradu pokazuje i zakup domena na internetu, sve takozvanih „ženskih“ magazina – Lepota i zdravlje, Gloria, Hello magazin, Story, Svet-skandal. Za zakup onlajn izdanja ovih magazina dato je 2,5 miliona dinara.

Interesantno je da su svi zakupljeni domeni u vlasništvu jedne firme – Color media international iz Novog Sada, čiji suvlasnici su Velibor Đurović i Robert Čoban.

Kol centri ušli u troškove kampanje
Pregledom troškova izborne kampanje SNS otkriva i detalje o takozvanim kol centrima, koji su dospeli u centar pažnje javnosti, kako na izborima održanim u decembru, tako i ove godine.

U delu izveštaja naslovljenom „Troškovi i komunikacije“ vidi se da je firmi „Max strategic“ za usluge kol centra isplaćeno 8,197 miliona dinara, odnosno oko 70.000 evra.

Ista firma naplatila je 45,6 miliona dinara za oglašavanje na bilbordima u Beogradu i 11,7 miliona dinara za promociju na društvenim mrežama. To znači da je „Max strategic“ od izbora u Beogradu „dobar“ 65,5 miliona dinara, odnosno 560 hiljada evra. A sarađivao je sa SNS i u kampanji u drugim gradovima.

„Max strategic“ spominjao se u medijima na dan decembarskih izbora, kad je koalicija Srbija protiv nasilja podnela krivičnu prijavu zbog sumnje da se u Sportskom centru Čair u Nišu nalazi kol centar SNS, u kojem su se prema tvrdnjama opozicije kupovali glasovi birača.

Danas je tada objavio da je „Max strategic“ zakupio „Čair“ na dva meseca uoči decembarskih izbora, kao i da su iz tog centra anketirani građani.

Izveštaj o finansiranju kampanje za odbornike u Beogradu otkriva još neke zanimljive detalje – da su firme pevača Željka Joksimovića „Minacord media DOO K1“ i „Tačno.d.o.o“ (Tanjug), čiji je jedan od vlasnika „Minacord“, zajedno prihodovale oko dva miliona dinara.

Firma „Moskito Adv“ koja se bavi izradom televizijskih reklama i animacija, kao i video formata za sve digitalne platforme, fakturisala je 18,3 miliona dinara, odnosno 156 hiljada evra, za svoje usluge.

Za Novi Sad i Niš daleko manje novca
Kada su u pitanju izbori u Novom Sadu, SNS je za kampanju potrošio daleko manje novca nego u Beogradu – 25,5 miliona dinara, što je oko 218 hiljada evra.

Najveći pojedinačni izdatak bio je za „Max strategic“ i njihovu uslugu zakupa prostora za isticanje bilborda – blizu 6,5 miliona dinara.

Nešto manje novca otišlo je Radio-televiziji Vojvodine za zakup termina – 5,64 miliona dinara.

Za zakup prostora na Novosadskom sajmu dato je milion i 260 hiljada dinara, dok je Javnom preduzeću „Sportski i poslovni centar Vojvodine“ plaćeno 996 hiljada dinara za zakup prostora.

U Sportskom i poslovnom centru Vojvodine naprednjaci su održali predizborni miting 19. maja, a Sajam je bio lokacija na kojoj se nalazio kol centar SNS u Novom Sadu u koji su građani upali na dan izbora i isterali naprednjake. Međutim, iz izveštaja objavljenom na sajtu Agencije nejasno je u koju svrhu je bio iznajmljen prostor na Novosadskom sajmu, pošto je ovaj trošak naveden u odeljku „Ostali troškovi kampanje“.

Takođe, SNS je na dan izbora objavio ugovor o zakupu hale na Novosadskom sajmu na ceo dan, a prema tom ugovoru zakup je koštao 700.000 dinara.

Srpska napredna stranka je za kampanju u Nišu potrošila daleko manje sredstava, manje od šest miliona dinara.

Za održavanje stranačke konvencije u hali „Čair“ toj sportskoj ustanovi isplaćeno je 360 hiljada dinara, dok je za tehničku pripremu konvencije „Sky solutions“ dobio 1,2 miliona dinara.

„Sky solutions“ radio je tehničku pripremu za predizborne mitinge naprednjaka i u Beogradu i Novom Sadu, koja je po gradu koštala oko 1,5 milion dinara.

I u Nišu je najveći pojedinačni prihod od kampanje imao „Max strategic“, i to 2,8 miliona evra za zakup i štampu bilborda.

Kada je Niš u pitanju, zanimljivo je da je Niškom simfonijskom orkestru dva puta plaćeno po 18.000 dinara.

Prema Zakonu o finansiranju političkih partija, stranke u Srbiji su dužne da Agenciji za sprečavanje korupcije predaju izveštaje o prihodima i troškovima koji sadrže podatke finansijskim tokovima od dana raspisivanja izbora do 15 dana pre izbornog dana.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Revizionista

Zoran Živković [18.09.2024.]




Video dana

Prečica

Anketa

Ko bi trebalo da nasledi Svetislava Pešića na mestu selektora Srbije?

Rezultati