Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

27. 11. 2022. 07:01 0

Navike za doručak, ručak i večeru koje štite od demencije

Zdrava ishrana ipak utiče na to kako nam radi mozak. Šolja čaja uz doručak, salata od spanaća za ručak i čaša crnog vina za večeru mogu smanjiti rizik od razvoja demencije, pokazalo je istraživanje.

Ljudi koji imaju veći unos hrane ili pića koja sadrže antioksidativne flavonole - biljna jedinjenja povezana sa različitim zdravstvenim prednostima - izgleda da imaju sporiju stopu kognitivnog deficita, kažu istraživači.

U sedmogodišnjoj studiji, naučnici iz medicinskog centra „Rush“ u Čikagu ispitali su 961 osobu prosečne starosti od 81 godine koja nije imala demenciju. Učesnici su svake godine popunjavali upitnik o tome koliko često jedu određenu hranu i ispunjavali kognitivne i memorijske testove.

Podeljeni su u pet jednakih grupa na osnovu količine flavanola koje su imali u ishrani.

U proseku, učesnici su imali prosečan unos od približno 10 miligrama (mg) dnevno.

Najniža grupa je imala unos od oko 5 mg dnevno, dok je najviša grupa konzumirala u proseku 15 mg dnevno - što je ekvivalent jednoj šoljici zeleniša ili tri do četiri šolje čaja. Da bi izmerili kognitivni deficit, istraživači su koristili sistem koji uključuje 19 različitih testova.

Analiza je otkrila da su ljudi koji su imali najveći unos flavonola imali 32 odsto smanjenje stope kognitivnog deficita u poređenju sa onima koji su imali najmanji unos.

Studija je takođe pokazala da su oni koji su većinu svojih flavonola dobijali iz kelja, pasulja, čaja, spanaća i brokolija imali najsporiju stopu kognitivnog deficita.

Međutim, korist su videli i oni koji su konzumirali paradajz, jabuke, čaj, vino i pomorandže.

Autor studije Tomas Holand rekao je: „Nešto tako jednostavno kao što je jesti više voća i povrća i piti više čaja je lak način da ljudi preuzmu aktivnu ulogu u održavanju zdravlja svog mozga. Na kraju krajeva, želeo bih da ljudi znaju da nikada nije prerano ili prekasno da počnete da menjate način života, posebno kada je u pitanju ishrana. Ovo istraživanje je jedan od dokaza da je ono što jedemo važno.“

Prethodne studije pokazuju da flavonoli mogu pomoći u zaštiti moždanih ćelija od oštećenja, što je dovelo do toga da istraživači istražuju njihovu potencijalnu ulogu u usporavanju kognitivnog pada.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Finalna runda

Zoran Živković [27.01.2023.]




Anketa

Da li je Novak Đoković najbolji teniser sveta svih vremena?

Rezultati

Video dana

Prljavi ples