Slobodno vreme
26. 09. 2025. 21:07 0
"Molitva nije dovoljna, deco moja“: Potez mladog sveštenika ŠOKIRAO vernike
Sveštenik "influenser" isprovocirao je javnost objavom u kojoj reklamira suplemente.
Snimak, koji je prošle nedelje postao viralan, izazvao je podeljene reakcije među vernicima, ali i u široj javnosti, s obzirom na nekonvencionalan pristup koji spaja duhovnost i komercijalnu promociju.
Buru je izazvao 32-godišnji sveštenik Albert Ravagnani iz Milana, koji je promovisao dodatke ishrani, uz poruku da mu pomažu u očuvanju energije.
Ravagnani, poznat po svojoj harizmi i velikom broju pratilaca na društvenim mrežama – preko 272.000 na Instagramu – u videu je poručio: „Molitva nije dovoljna, deco moje, zato: dodaci ishrani za vezivanje“.
Dodao je da briga o zdravlju odražava poštovanje prema daru života, i uputio pratioce na link za kupovinu proizvoda.
„Ne prave od mene Supermena ili Isusa Hrista, ali mi pomažu da ostanem najbolji mogući“, napisao je u opisu videa.
Video je izazvao lavinu kritika, posebno među konzervativnijim vernicima. Mnogi su optužili Ravagnanija da je ‘prekoračio granicu’ i da njegovo ponašanje nije primereno svešteničkom pozivu.
„Sveštenik bi trebalo da radi nešto drugo. Neka vam Gospod pomogne da razlučite“, napisao je jedan komentator. „Dragi Don Alberto, bacili ste se u svet i to nije dobro za vas i za nas. Vratite se tradiciji“, poručio mu je drugi. Neki su otišli dalje, nazivajući ga ‘narcisom’ koji ‘više brine o svojoj slici nego o dušama’, dok su pojedini izrazili strah da bi uskoro mogao napustiti sveštenički poziv.
Kritike nisu zaobišle ni crkvene vlasti. Prema izveštaju Daily Maila, biskup Ravagnanijeve biskupije upozorio ga je da su ovakve reklamne kampanje ‘neprimerene’ i da ih ne sme ponavljati bez izričitog dopuštenja, prenosi en.protothema.gr.
Sveštenik se branio ističući da je njegova promocija bila u svrhu prikupljanja sredstava za župu.
„Pitajte svog sveštenika kako prikuplja novac. Festivali, pijace, partnerstva s preduzećima – ja radim isto, samo na internetu“, odgovorio je kritičarima.
Na predlog da traži donacije, Ravagnani je uzvratio: „Mogu da pokušam, ali zamislite da tražim novac za kamere i snimanje podcasta. Ne mislite li da bi me kritikovali što ne dajem novac siromašnima?“, preneo je Večernji list.
Ravagnani je postao poznat 2020. godine tokom pandemije Covida-19, kada su njegovi YouTube videozapisi, usmereni na povezivanje s mladima tokom karantina, postali viralni. Njegov pristup, koji koristi modernu tehnologiju i društvene mreže za privlačenje mladih u crkvu, učinio ga je jednim od najprepoznatljivijih mladih sveštenika u Italiji, prenosi Nova.
Komentari 0
ostavi komentar