Slobodno vreme

[ Izvor: Mediji ]

18. 10. 2024. 09:02 1

Pametni televizori vas špijuniraju: Koje podatke prikupljaju proizvođači pametnih televizora?

Sa sve većim brojem pametnih kućnih uređaja, korisnici su sve više zabrinuti za proizvođače koji prikupljaju podatke i špijuniraju njihovo ponašanje u kući. To je bila velika tema za zabrinutost dugi niz godina sa pametnim telefonima koji su uvek u našim džepovima i torbicama, ali rizik više nije ograničen samo na njih.

Prema novoj studiji koju su zajednički objavili studenti iz SAD, Velike Britanije i Španije, proizvođači pametnih televizora zapravo znaju mnogo više o svojim korisnicima nego što biste očekivali, a sve zahvaljujući nečemu što se zove Automatsko prepoznavanje sadržaja (ACR).


Prema rezultatima studije, pametni televizori prikupljaju mnogo podataka tokom upotrebe, uključujući podatke o odgledanim TV emisijama, strimovanim filmovima, igrama koje se igraju, koliko dugo se određeni sadržaj gleda, informacije o pokrenutim aplikacijama i sl.

Svi ovi podaci se koriste za kreiranje jedinstvenog digitalnog otiska, koji se šalje nazad na servere proizvođača radi skladištenja i analize. To znači da proizvođači mogu izvući precizne zaključke o navikama korisnika na osnovu svakog pametnog televizora.

Jedini uslov za ovo je da pametni televizor ostane povezan sa internetom (što je neophodno za rad pametnog televizora) i da je korisnik pristao na odredbe i uslove (što se obično dešava kada se uređaj prvi put podesi).

Možda najviše uznemiruje to što čak i ako se pametni TV koristi samo kao povezani ekran preko HDMI-ja i ne pokreće nikakve interne aplikacije ili softver, on i dalje može da prikuplja podatke i analizira šta gledate: "ACR mrežni saobraćaj postoji čak i kada koristite pametni TV kao eksterni ekran pomoću HDMI-ja".

Naročito je postojao jedan poseban slučaj kada ACR prenosi nisu bili mereni: kada se koriste određene aplikacije trećih strana, uključujući Netflix i YouTube. (Ovo verovatno ima veze sa posebnim ugovorima ili tehničkim ograničenjima. Na primer, Netflix sprečava pravljenje snimaka ekrana u svojoj aplikaciji radi zaštite autorskih prava.)

Prema studiji, pametni televizori ne analiziraju samo mrežni saobraćaj da bi utvrdili šta gledate - oni prave snimke ekrana u redovnim intervalima. (Ovo podseća na Microsoftovu funkciju Windows Recall, koja je oštro kritikovana zbog zabrinutosti u vezi privatnosti.)

Kod LG-ovih pametnih televizora, snimci ekrana se pojavljuju otprilike svakih 10 milisekundi (100 u sekundi); sa Samsung pametnim televizorima, snimci ekrana se prave otprilike svakih 500 milisekundi (2 u sekundi). Zatim, nakon 15 sekundi, svi prikupljeni snimci ekrana se šalju proizvođaču preko ACR-a kao još jedna tačka podataka o vašem ponašanju gledanja.

Iako se studija bavi samo uređajima kompanije LG i Samsung, prethodni izveštaji sugerišu da praktično svi proizvođači pametnih televizora rade istu stvar. To je još jedan korak ka manje privatnosti kod kuće.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Dugo putovanje u EU

Zoran Živković [16.10.2024.]




Video dana

Sitna nezgodacija

Anketa

Da li vam je teško da dođete do nove autobuske stanice?

Rezultati