Slobodno vreme

[ Izvor: Mediji ]

28. 09. 2023. 17:53 0

Škola za TikTok: "Šamar za sve nas"

Društvene mreže i portali preplavljeni su fotografijama letka koji su neki roditelji u Beogradu zatekli u poštanskom sandučetu. Reč je o reklami za “TikTok školu”, čiji osnivač poziva roditelje “da i njihovo dete postane poznato”.

Škola koja decu sprema za „najtraženiju profesiju“ razbesnela roditelje u Beogradu: “Dotakli smo dno – daj lopatu da kopamo još dublje”- Došlo je digitalno doba, gde se najveća zarada nalazi upravo na internetu i društvenim mrežama. Preko 30 odsto dece se izražava da žele da budu influenseri kada porastu - piše na promo-flajeru, gde stoji i broj za dodatne informacije, a "karijera" na mrežama se predstavlja kao najtraženija profesija.

Letak se viralno širi internetom, baš kao što se i influens marketing industrija širi i raste, zbog čega i kompanije svake godine sve veći budžet ulažu u ovaj vid marketinga.

Kada se odrasli ljudi upuste u ovaj vid marketinga, to je razumljivo, ali kako neko svesno može da pošalje svoje dete u surovo TIkTok polje, pitaju se roditelji na svim mrežama.

Uz činjenicu da su razne industrije – od potrepština za bebe, preko igračaka do igraonica – u roditeljima našle plodno tle da zarade na njihovim emocijama za decu, često se pitaju ljudi kako neko može da “prodaje” kurs “za prodaju magle”.

- Kada pričamo o TikToku, moramo da naglasimo da je ona postala minsko polje kad su u pitanju deca i mladi. i poprilično bi trebalo da nas zabrine kakav je to sadržaj koji naša deca gledaju. A on je poprilično neprimeren, vulgaran, nasilan. Sam algoritam društvene mreže se upravo trudi da takve sadržaje nameće širokoj publici, pre svega targetirajući mlade. I ako analiziramo koji su to video-klipovi najgledaniji, reč je baš o tim neprimerenim - kazala je za portal zalenaucionica Katarina Jonev, stručnjakinja za bezbednost dece i mladih na internetu.

Ona je dodala da nije jedini problem nepoželjan i nasilan sadržaj, već i digitalno nasilje kom je bio izložen svaki treći učenik u Srbiji.

Uz sve to, tu su i ti čuveni TikTok izazovi. Morbidni, agresivni, brutalni, a decu koštaju povreda, ugrožavanja zdravlja, a u nekim slučajevima i života.

Jedan slučaj nedavno smo imali i u našoj zemlji, kazala je Jonev.

Ona ne okrivljuje roditelje, već veruje da je sve što im je potrebno pomoć da razumeju opasnosti koje vrebaju iz virtuelnog sveta i alati da svoju decu zaštite.

- Roditelji su neretko uplašeni i zabrinuti, a nekad i nemaju tehnološka znanja ili se vode logikom da se neće baš njihovom detetu desiti. A veoma je važno da prve lekcije o ponašanju u virtuelnom svetu dete treba da čuje od svojih roditelja. Pa čak i kad ne poseduju dovoljno tehnološkog znanja, roditelji sigurno imaju neko životno iskustvo i životnu mudrost koju bi trebalo da prenesu deci - objasnila je.

O letku za školu koji se pojavio u sandučetu, Jonev je kazala: “Uz sve izazove s kojima se roditelji bore i o kojima sam ovde govorila, neko se sad dosetio da našu decu uči da budu influenseri. Ovo je veliki šamar za sve nas. Ako pogledamo samo poslednjih nekoliko meseci šta se sve dešavalo na tom TikToku i kako se deca tamo ponašaju, dovoljno je da nam bude jasno u kakvom smo problemu”, istakal je Jonev i dodala da među decom postoji mit koji kaže da – ako napraviš neki viralan klip, gde ne treba da pokažeš ni znanje, ni veštinu, ni humanost, već da budeš grub i da promovišeš bahatost, zaradićeš mnogo novca i prozvaće te influenserom.

- Deci danas nisu predstavljeni dobri idoli od kojih mogu nešto da nauče, već pogrešni uzori uz koje mogu samo da postanu lošiji. Još ako nemamo jaku porodičnu osnovu, deca ne mogu da se sa ovim izazovima izbore sama. Pogotovu u tinejdžerskom periodu. Ako im mi kao društvo nismo ponudili bolje uzore od onih na TikToku, onda treba da se zapitamo u kakve će ljude naša deca izrasti i kakav će biti njihov identitet - zaključila je Jonev za zelenu učionicu i izrazila nadu da nijedan roditelj neće okrenuti broj telefona na ovom letku.

Koliko je ova priča skandalizovala roditelje, svedoče i komentari na društvenim mrežama Tviter i Reddit – gde je priča dobila naslov: “Dotakli smo dno – daj lopatu da kopamo još dublje”.

Komentari su naravno puni skndalizovanih i zgroženih roditelja.

- Zvuči neverovatno da dete traži pare od roditelja za ovo, ali sve je moguće.

- Iznenadio bi se koliko roditelja eksploatiše decu po socijalnim medijima. Ubede dete da svira klavir, vozi rolere, bilo šta i odmah nalog na insta/tik tok pa brdo klipova, slika, brand ambasadori itd… Čak i kada znaš da roditelji vode nalog opet je mnogo bizarno. Trumanov šou bukvalno.

- Zvuči i neverovatno da majka uči detence da peva pesme od Crnog Ceraka, ali eto desilo se.

- Šta vam je, breditovci, što ste se uspalili toliko, svako radi ono što misli da prolazi. Niko vas ne tera ni da plaćate ni da gledate – a boga mi ni ovo da postavljate, jer pomažete marketing (kakav god da je).

- Možda grešim, ali meni ovo nije toliko frapantno. Ljudi žele da budu poznati dok novac kaplje sa neba odvajkada, samo što je nekad to bilo ‘da izađem na televizor’. U moje vreme je sve vrvelo od ‘modeling’ agencija i baš mnogo ljudi je guralo decu u to, ko se seća UMS škole za talente, to je bio GOAL.

- Msm ova konkretno ‘reklama’ je smehotresna, posebno na flajeru, ono bukvalno kao kada bi se neko oglašavao na radiju za gluve ljude, ali sam koncept ‘treniranha’ nekoga da bude poznat na TikToku nije ništa iznenađujuće. Ko ima normalne ambicije za svoje dete neće promeniti stavove kada baci pogled na ovaj flajer, ko bi zaista ‘upisao’ dete na ovo bi našao neku ekvivalentnu glupost i da ovoga nema, eto.

I na Twitteru je bilo surovih komentara, ova dva su i duhovita:

- Ma možda se neko za*ebava? Kad sam bio student mangupi sa ETFa odštampali plakat za: Roditeljski sastanak roditelja I godine – Dnevni red:
1. Izbor roditelja prodekana
2….
3. Razno
Tad i tad Amfiteatar taj i taj.
I došlo desetak roditelja.

- Pazi, ako bi im ukazali i na sve probleme ovo uopšte nije loša ideja. Sva dece su na njemu, i ako nije TikTok biće nešto drugo. U svakom slučaju je bolje da ih neko uputi nego da sama ‘istražuju’.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izborna trka

Zoran Živković [27.04.2024.]




Video dana

Tuđa ruka svrab ne češe

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati