Kultura
22. 07. 2025. 17:59 0
Ovaj film ostvario je neverovatnu i najveću ZARADU u 2025. godini (VIDEO)
Diznijeva igrana verzija popularnog animiranog filma "Lilo & Stitch", postala je prvi holivudski film ove godine koji je premašio zaradu od milijardu dolara na bioskopskim blagajnama širom sveta.
Za samo osam nedelja prikazivanja, ova porodična komedija zaradila je 416,1 milion dolara u Severnoj Americi i dodatnih 584,8 miliona na međunarodnim tržištima, čime je ukupna zarada dostigla 1,001 milijardu dolara. Ipak, najuspešniji film 2025. godine na globalnom nivou trenutno i dalje ostaje kineski blokbaster "Ne Zha 2", sa neverovatnih 1,899 milijardi dolara.
Od striminga do bioskopskog hita
Lilo i Stič predstavlja najnoviji dokaz da Diznijeva strategija prebacivanja projekata sa striming platformi u bioskope može doneti spektakularne rezultate. Film je prvobitno bio planiran da se prikaže isključivo na Disney+ kanalu, ali se studio ipak odlučio za bioskopsku distribuciju.
Sličan put imala je i Moana 2, koja je od serije za Disney+ postala bioskopski hit vredan milijardu dolara.
Zahvaljujući ovakvim uspesima, Walt Disney Studios je u poslednjih 13 meseci objavio čak četiri filma koji su premašili milijardu dolara zarade, uključujući Marvelov Deadpool i Wolverine i Piksarov Inside Out 2.
- Znali smo da publika širom sveta voli Lilo i Stiča, ali tu ljubav nikada ne uzimamo zdravo za gotovo. Izuzetno smo ponosni na to kako se novi film povezao s gledaocima - izjavio je Alan Bergman, jedan od čelnika Disney Entertainmenta.
"Zahvaljujemo našim filmskim stvaraocima, glumcima i celom timu koji su ovaj film učinili ovako uspešnim. Radujemo se budućim avanturama sa ovim likovima."
Film je premijerno prikazan krajem maja, i odmah je oborio rekorde sa početnom zaradom od 183 miliona dolara u Severnoj Americi i 341 milion globalno u samo četiri dana. Time je postigao najuspešniji debi tokom američkog praznika Dana sećanja u istoriji bioskopa.
Na vrhu liste gledanosti zadržao se tri nedelje zaredom i postao tek drugi film ove godine (pored Minecraft: The Movie studija Warner Bros) koji je u SAD-u zaradio više od 400 miliona dolara.
Zanimljivo je da se upravo Minecraftu predviđalo da će prvi ove godine dostići milijardu dolara, ali je stao na 955 miliona. Ključne zasluge za uspeh Lilo i Stiča pripadaju tržištima poput Meksika (67 miliona dolara), Velike Britanije (49 miliona) i Francuske (42,5 miliona).
Popularnost koja ne jenjava
Iako je prošlo 23 godine od premijere originalnog animiranog filma, popularnost simpatičnog plavog vanzemaljca nije opala – naročito kada je reč o prodaji proizvoda sa njegovim likom. Samo tokom 2024. godine, Dizni je zaradio 2,6 milijardi dolara od robe sa likovima iz Lilo i Stiča.
Sada kada je i nova generacija upoznala ovog razigranog vanzemaljca, očekuje se da će prodaja dodatno rasti – naročito tokom predstojeće praznične sezone.
Komentari 0
ostavi komentar