Budite se usred noći? Evo zašto i kako to da sprečite | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

25. 09. 2020. 20:09 0

Budite se usred noći? Evo zašto i kako to da sprečite

Ako vam je teško da zaspite, niste jedini.

Studija otkriva da 60 odsto odraslih Amerikanaca gotovo svake noći ima probleme sa spavanjem, uključujući probleme poput hrkanja, osećaja umora ujutro i buđenja usred noći. Buđenje noću mogu izazvati stres, hormoni i uslovi u spavaćoj sobi. Po mišljenju ginekologua Vendie Trubov, nivo kortizola ima veliki uticaj na san.

- Nepravilno lučenje kortizola može prouzrokovati buđenje usred noći. Hormonska neravnoteža takođe može poremetiti vaš san, posebno progesteron, kao i hipoglikemija. Pored toga, stres i anksioznost su usko povezani, što takođe može prouzrokovati buđenje tokom noći - kaže ona.

Nestabilni nivoi melatonina, hormona koji pomaže u regulisanju vašeg ciklusa spavanja i buđenja, takođe mogu doprineti neželjenom buđenju.

- Pored toga, uslovi u vašoj sobi su važni za dobar san - kaže doktorka Rebeka Robins, koja istražuje san. - Otkrili smo da su ljudi koji spavaju u toplijim sobama 21 ° C ili više skloniji lošim snovima i lošem snu - rekla je Robins za “mbg”.

Uz sve ovo, san mogu poremetiti i uobičajeni krivci poput potrebe za korišćenjem toaleta ili dijagnostifikovani poremećaji poput apneje. Što smo stariji, veća je verovatnoća da ćemo naići na ove probleme. Srećom, ovo su sve rešivi problemi.  

Kako pomoći telu da spava tokom noći

Ako se borite da prespavate noć, Robins preporučuje da se prvo pozabavite jednostavnim stvarima. 

- Ograničite unos vode pre spavanja i izbegavajte plavo svetlo, uspostavite rutinu koja vas opušta pre spavanja. Neka vaša spavaća soba bude hladna i izbegavajte stvari koje vas nerviraju pre spavanja, poput gledanja vesti ili upuštanja u stresne diskusije - savetuje ona. 

Ako se i dalje mučite, onda je najbolje potražiti pomoći u magnezijumu.

- Magnezijum je relaksant i može da opusti mišiće, pomaže kod anksioznosti i poboljšava san. Takođe je presudan za mnoge procese u telu - kaže Trubov.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Hajmo ruke gore!

Zoran Živković [21.10.2020.]


Video dana

Kad imaš prijatelja sa dobrim sluhom

Anketa

Zašto je Vučić čekao 126 dana da nam saopšti sastav nove Vlade?

Rezultati