Ujutru, uveče ili pre treninga: Kada ne treba piti kafu | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs [ Izvor: Klix.ba ]

25. 05. 2020. 11:20 0

Ujutru, uveče ili pre treninga: Kada ne treba piti kafu

Kafa je jedno od najpopularnijih pića na svetu, mnogi je piju čim ustanu iz kreveta, dok drugi veruju da će imati bolji efekat na telo ako je popiju malo kasnije.

Mnogi ljudi konzumiraju kafu čim se probude ili bar nekoliko minuta pošto su otvorili oči. Međutim, prema poslednjim informacijama koje su naučnici utvrdili, ako konzumirate kafu odmah nakon buđenja moguće je da vaše telo neće dobro podneti ovaj topli napitak.

To se događa zato što je hormon stresa kortizol na vrhuncu rano ujutro. Kortizol je hormon koji može pomogne prilikom buđenja i pomaže vam da se što bolje fokusirate, a on takođe reguliše i metabolizam, imuni sistem i krvni pritisak. Svoj vrhunac dostiže 45 minuta nakon ustajanja i nastavlja da opada tokom dana.

Dakle, predlog stručnjaka je da konzumirate kafu kada je nivo kortizola nizak. Na primer, ako ustanete u 6:30, konzumirajte kafu između 9:30 - 11:30 ujutro.

Još jedan razlog zašto ne biste trebali da konzumirate kafu odmah čim ustanete je činjenica da kofein može povećati nivo kortizola. Na primer, ako ga konzumirate kada kortizol bude na vrhuncu, možete dodatno povećati nivo ovog hormona i na taj način oštetiti imuni sistem i prouzrokovati zdravstvene probleme.Ali važno je naglasiti i činjenicu da nije bilo dugoročnih studija koje bi se bavile zdravstvenim posledicama povišenog kortizola usled konzumiranja kafe. Ali ako promenite svoj jutarnji ritual, možda ćete uočiti da odlaganjem unosa kafe imate više snage tokom dana.

Ako želite da povećate nivo energije pre treninga, “Healthline” predlaže da konzumirate kafu sat vremena pre vežbanja. Sa druge strane, kafa može prouzrokovati anksioznost i probleme sa spavanjem. Da biste izbegli moguć poremećaj spavanja, ne konzumirajte kafu šest sati pre spavanja.

Koliko kofeina se preporučuje dnevno? Prema stručnjacima, idealna količina je 400 miligrama kofeina, tačnije, četiri šoljice kafe. Trudnicama se preporučuje 200 do 300 miligrama kafe na dan.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Novi simbol Beograda

Zoran Živković [25.09.2020.]


Video dana

Pedantna majstorija

Anketa

Šta je za vas Goran Vesić?

Rezultati