Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

[ Izvor: N1 ]

05. 04. 2020. 10:06 0

Stres zbog koronavirusa utiče na kvalitet sna

Dobar san najvažniji je za zdravlje mozga i tela, napominju stručnjaci. Kako se pandemija koronavirusa i dalje širi, ali i sejanje straha i brige zajedno sa njom, postići kvalitetan san postalo je prilično teško.

Nedovoljno sna negativno utiče na imunitet, povećavajući pritom upalu u telu, za koju znamo da  može dovesti do osetljivosti na razne infekcije ", kaže doktorka Britani LeMonda iz Njujorka.

Drugim rečima, kvalitet sna igra direktnu ulogu u sposobnosti  tela da zaštiti organizam od virusa, kaže doktorka. Dakle, uz sva preporučena higijenska ponašanja za sprečavanje bolesti, poput pranja ruku i socijalnog, odnosno fizičkog distanciranja, kvalitetan san je jedan od načina da ostanete zdravi.

 

Održavajte rutinu

Bez obzira na to kako je na vaš život uticala pojava koronavirusa, najvažnije je održavati rutinu kako biste zaspali.

"Ovo je vreme kada kada treba da živimo svoj život na malo drugačiji način. Važno je da ne zaboravite na rutinu, dakle, ako radite od kuće, ustanite i obucite se. Možda samo idete u drugu sobu, ipak, čuvajte onaj osećaj za rutinu i normalnost", rekla je Nejvi Sing, psiholog i naučnica u istraživačkom odseku psihijatrije na Univerzitetu Kolumbija.

Ne spavajte previše

Kada govorimo o važnosti uspostavljanja rutine, važno je i da izbegavamo prečesto dremanje preko dana, jer bi to moglo da promeni ili poremeti redovnu rutinu spavanja, kažu stručnjaci.Umesto da ujutru spavate dugo, upotrebite onu zdravu rutinu, ustanite ranije i počnite sa poslom.

Vežvajte, ali ne pred odlazak u krevet

Iako je vaša teretana verovatno zatvorena, vežbanje bi ipak trebalo da ostane deo vašeg svakodnevnog života. To je, napominju stručnjaci, veoma važno, posebno za spavanje. Postoji više načina kako možete efikasno da vežbate kod kuće.

- Vežbanje  tokom dana je zaista važno jer je to povezano sa kvalitetom sna. Samo nemojte vežbati nekoliko sati pre odlaska na spavanje jer će to biti kontraproduktovno - kaže LeMonda.

Izbegavajte čitanje uznemirujućih vesti pred spavanje

Gotovo je nemoguće izbeći ogroman broj uznemirujućih informacija povezanih sa koronavirusom. Međutim, psiholozi smatraju da slušanje i čitanje vesti o pandemiji 24 sata dnevno, može dovesti do uznemirenosti, što će se loše odraziti i na san. "Kad god slušamo vesti, uvek se radi o novom broju obolelih od koronavirusa i to je prilično uznemirujuće. To je stvarnost, ali to je i nešto što može povećati  anksioznost. Bilo bi pametno da  ovakve informacije ne čitate pred spavanje”, rekla je Sing.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Bratska Rampa!

Zoran Živković [28.05.2020.]

Video dana

Samo da unesem bankomat

Anketa

Koju domaću televiziju najčešće gledate?

Rezultati