Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Savremena žena

Direktno.rs

07. 10. 2021. 11:53 1

Skandal na reviji: Ogrlica inspirisana samoubistvom

Modna kuća "Živanši" je u poslednjoj kolekciji predstavila kontroverznu ogrlicu u obliku omče na Nedelji mode u Parizu. Ovo nije prvi put da prestižni modni brendovi dobijaju kritike zbog detalja koji asociraju na suicid.

Tri manekenke su nosile zlatne i srebrne verzije ovog nakita na "Živanši" reviji proleće-leto 2022 u nedelju, piše "BBC".

Pre dve godine kompanija "Barberi" se izvinila zbog dukserice sa omčom.

"Pomislili biste da je industrija naučila da ne kači modelima o vrat stvari koje liče na omču", naveo je modni nalog Diet Prada u svojoj objavi na Instragramu.

"Ova "Živanši" ogrlica koja je upravo sišla sa modne piste opasno hoda ka tome. I zaista vas tera da se zapitate kako niko nije primetio, ali avaj… istorija se ponavlja", dodaje.

Aktivistkinja i umetnica Kim Saira je napisala:

"Kako se dogodilo da ovako nešto prođe pored nekolicine ljudi pre ove revije i da su svi pomislili kako je ovo u redu? I zašto povodom toga uopšte nisam iznenađena?"

Ogrlica je predstavljena u okviru prve modne revije Metjua Vilijamsa, kreativnog direktora "Živanšija", otkako je prošlog leta postao deo ovog luksuznog brenda.

Za modni časopis "Vog" on je rekao rekao da su komadi "kompleksni i da se na njima veoma posvećeno radilo" i da je u njihovoj izradi učestvovao i američki umetnik Džoš Smit. Inspirisale su ih slike personifikacije smrti, naveo je.

Iz kompanije "Živanši" nisu komentarisali reakcije na ogrlicu.

Kada je 2019. izbio skandal oko "Barberija", jedna njihova manekenka – Liz Kenedi, napisala je u dugačkoj objavi na Instagramu: "Samoubistvo nije moda". Šef Barberija Marko Gobeti izjavio je da je kompaniji "duboko žao zbog uznemirenosti" koju su izazvali. Dodao je da je to bilo "bezosećajno" sa njihove strane i da su "pogrešili".

Poslednjih godina, modna industrija je u više navrata izazivala kontroverze.

"Guči" je povukao vuneni džemper iz prodaje 2019. godine zbog kritika da podseća na crno lice – vrsta pozorišne šminke kojom se ismevaju Afroamerikanci.

Kompanija "Prada" je takođe povukla garderobu na kojoj se nalazila slika koja je podsećala na crnog majmuna sa velikim crvenim usnama.

Keti Peri je uklonila dva artikla iz svog asortimana cipela posle pritužbi da je jedan od dizajna rasistički.

Polemiku je 2016. godine pokrenula i kompanija "Dolče i Gabana" kada je jedan par obuće iz kolekcije proleće-leto nazvala "robovske sandale".

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Ekvilibristika u Srbiji

Zoran Živković [26.11.2021.]


Anketa

Kako se grejete ove zime?

Rezultati

Video dana

I reče sa vrata: donosim ti brata!