Da li je krompir zdraviji sa korom ili bez? | Kuhinjica | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Kuhinjica

Direktno.rs

04. 07. 2020. 14:53 0

Da li je krompir zdraviji sa korom ili bez?

Krompir sadrži osam važnih hranljivih sastojaka. Osim što je bogat vlaknima i proteinima, bogat je i kalijumom, vitaminima E i C, kalcijumom, gvožđem i magnezijumom, ističu nutricionisti.

Česta je zabluda da se svi hranljvi sastojci nalaze u oguljenoj kori krompira. Međutim ovaj mit ipak nije istinit, tvrdi nutricionistkinja Konstanc Braun Rigs i dodaje da više od polovine hranljivih sastojaka ima u samom krompiru.

Jedini važan sastojak koji će biti izostavljen ako ogulimo krompir su vlakna.

- Beli krompir srednje veličine ima oko dva grama, a oguljen jedan gram vlakana. Iako kora takođe sadrži vitamin C i kalijum, kada ga oljuštimo gubi se zanemariva količina ovih sastojaka. Naime, krompir srednje veličine, sadrži oko 629 miligrama kalijuma i 27 miligrama vitamina C, a krompir bez ljuske ima oko 150 miligrama kalijuma i 4,5 grama vitamina C - kaže ona.Sadržaj dragocenih sastojaka svakako zavisi od sorte, ali ova hrana svakako zaslužuje malo više pažnje nego što dobija.

Većina ljudi ne misli da je krompir bogat kvalitetnim ugljienohidratima i mnogim važnim hranljivim sastojcima, kaže Konstanc.

Prema studiji objavljenoj u časopisu “The Academi of Nutrition and Dietetics”, krompir, u poređenju sa mnogim vrstama povrća, ima visok sadržaj važnih hranljivih materija poput kalijuma, vlakana, proteina, vitamina E i C, kalcijuma, gvožđa i magnezijuma.

Ali vratimo se na početak, da li je bolje jesti krompir sa ljuskom ili bez? Očišćen krompir je zdrav kao i onaj koji nije, tvrdi Braun, dodajući da je mnogo važnije kako ga pripremite. Kao i kod većine namirnica, način pripreme uveliko utiču na očuvanje dragocenih sastojaka.

Nutricionista savetuje da krompir pečete u rerni ili na roštilju i da ga kuvate.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

InstAVgram

Zoran Živković [12.08.2020.]


Video dana

Pogled kroz ključaonicu na Aventinskom brdu u Rimu

Anketa

Da li deca treba od 1. septembra da idu u školu ili da se nastava održava onlajn?

Rezultati