Beograd
07. 08. 2025. 14:14 0
Kružni tok na Trgu Nikole Pašića zbunio i saobraćajnog inženjera: Vozačima tek NIŠTA NEĆE BITI JASNO
Saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija rekao je da je veliki ljubitelj kružnih tokova, ali i dalje je zbunjen zbog novog kružnog toka na Trgu Nikole Pašića koji je nedavno otvoren. Ističe da se njime samo zakomplikovao saobraćaj u ovom delu grada.
- Volim kružne tokove jer smatram da oni imaju puno dobrog u sebi kada je u pitanju rešavanje konflikata na mestima gde konflikti postoje. Međutim, analiziram kružni tok na Trgu Nikole Pašića i i dalje ne mogu da ga stavim u osnovni princip kada je saobraćaj u pitanju – jednostavnost. Šta je ovde jednostavno, pitam se? Evo sada da zaustavimo desetak ljudi i da ih pitamo da li im je ovde sve jasno, svi bi rekli da nije. Zašto komplikujemo tako jednostavno rešenje kao što je kružni tok? - pita se inženjer.
Dodaje da ne veruje da će novi kružni tok na Trgu Nikole Pašića dodatno usporiti saobraćaj, jer je intenzitet saobraćaja na ovom mestu manji, međutim, zbuniće vozače.
- Neće pomoći saobraćaju i napraviće puno problema vozačima jer im neće biti jasno kako treba da radi, kuda treba da idu, što je osnovno. Ako bilo kojem vozaču nije jasno šta treba da radi, naravno da će imati problema sa samim sobom, a to nije pohvalno za inženjere koji ovo rešenje donose. I ja se stvarno pitam – šta ti ljudi imaju u sebi kada naprave rešenje koje je komplikovano.
Više ostrva
Ovaj kružni tok je specifičan upravo zbog ostrva koja prate geometriju kružnog toka. Glavni tokovi saobraćaja: Terazije – Pionirski park i Skupština – Dom omladine zaobilaziće ovaj kružni tok, piše Nova.rs.
U njega ćete ulaziti tek u slučaju da želite da skrenete u Ulicu Dragoslava Jovanovića ili sa Trga Nikole Pašića ka Terazijama.
Ta ostrva su, navodi inženjer, prekomplikovana.
- Ovo je drugi kružni tok koji je pun komplikovanosti, Slavija je takva. Sve je komplikovano osim samog kružnog toka centralnog dela, sa cvećem i travnjakom koji je prelep. Nije to to, kružni tok se i pravi zbog funkcije, da saobraćaj bude funkcionalniji. Nažalost, neće biti funkcionalniji nego komplikovaniji. Takođe, ovaj ambijent ovde i nije za to. Ali dobro, rade tako kako rade, žao mi je zbog struke - ističe on.
Na pitanje šta misli o Kosovskoj ulici koja je posle nekoliko decenija postala dvosmerna, odgovara da će praksa pokazati da li je to bila dobra odluka.
- Kad jednu ulicu pretvore u dvosmernu, praksa će pokazati da li su u pravu. Dobra strana je da promena smerova ne proizvodi građevinske probleme. Praksa će pokazati da li su nadležni u pravu, ako jesu, ostaće tako, ako nisu, vratiće na staro - ističe on, pa dodaje:
- Mislim da su sve ovo projektovali mladi inženjer koji još uvek nisu došli do niova jednostavnosti, a to je osnovni princip kada je saobraćaj u pitanju - poručuje inženjer.
Komentari 0
ostavi komentar